محلات قدیمی و بافت های فرسوده گلستان احیا می شود

مدیرکل راه وشهرسازی استان گلستان گفت: محلات قدیمی، بافت های فرسوده و حاشیه شهرهای گلستان با اعتبار 418 میلیارد ریالی بازآفرینی و احیا می شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، حسین محبوبی اظهار داشت: در این طرح علاوه بر نوسازی محلات هدف و ساماندهی حاشیه شهرها، 2 هزار و 792 واحد مسکن در بافت های هدف طرح ساخته می شود.
وی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای سازندگان واحدهای مسکونی این مناطق به ازای هر واحد 400 میلیون ریال با نرخ سود 9 درصد برای دوره مشارکت 2 ساله ساخت است.
محبوبی به تسهیلات خرید مسکن در این مناطق هم اشاره کرد و گفت: این تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن برای متقاضیان خرید واحد مسکونی در محدوده ها و محلات هدف در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 600 میلیون ریال و سایر مناطق شهری 400 میلیون ریال با نرخ سود 6 درصد با دوره بازپرداخت حداکثر 12ساله است.
وی افزود: تسهیلات ودیعه اسکان موقت به صورت قرض الحسنه در کلان شهرها 200 میلیون ریال برای هر متقاضی واجد شرایط و در سایر شهرها 150میلیون ریال است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان گلستان ادامه گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری استان گلستان برای 5 هزار و 116 نفر در گلستان فرصت‌های شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.
محبوبی بیان کرد: اولویت اجرای طرح های بازآفرینی شهری در استان گلستان، شهرهای بالای 50 هزار نفر است و در شهرهای زیر 50 هزار نفر به شرط تعریف و ارایه طرح، امکان پذیر خواهد بود.

  3 دی 1397
بخش : جامعه
کد خبر: 60681

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام