معاون استاندار گلستان:
گسترش فرهنگ درختکاری یک اقدام با ارزش در حفظ منابع طبیعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: گسترش فرهنگ درختکاری یک اقدام با ارزش در حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آن بوده که رهبر معظم انقلاب هم از آن به عنوان یک حرکت دینی و انقلابی نام می برد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سیدعلی مهاجر روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت ۱۵ اسفند روز درختکاری در ناهارخوران گرگان، اظهار کرد: به حفظ منابع طبیعی نیازمندیم و باید دستگاه‌های مرتبط نسبت به گسترش فرهنگ درختکاری و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی تلاش دوچندان داشته باشند.

وی افزود: در این راستا تاکیدات فراوان در قرآن کریم و روایات معصومین برای حفظ آن با کاشت درخت شده که باید درعمل به آن بیشتر سرمایه گذاری با کارهای فرهنگی صورت گیرد.

مهاجر با بیان این که طرح لایروبی کانال آشور منتهی به خلیج گرگان دارای افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: با اجرای این طرح مهم، ضمن جلوگیری از خشک شدن این پهنه آبی، از ورود ریزگردها به استان و حتی استان های همجوار در آینده ممانعت خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار گلستان گفت: افزایش پوشش درخت، مسیر هدف‌گذاری‌شده برای آینده استان و گامی برای جبران کم‌توجهی سالیان گذشته برای حفظ و گسترش منابع طبیعی است.

  15 اسفند 1401
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 68845
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام