سه روستای گلستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان از اتصال سه روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات در راستای شعار «گلستان سرزمین هوشمند» خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، سیدحامد قدس‌علوی  اظهار کرد: بلوک غلام، حاجی‌آباد و آلوستان روستاهایی هستند که به این شبکه متصل شدند.

وی افزود: در روستای بلوک‌غلام سایت تلفن همراه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد، این پروژه در یک اقدامی جهادی در کمتر از ۲ ماه به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: با تلاش همکاران حوزه ارتباطات استان از امروز بالغ بر ۳۰۱ خانوار از خدمات اینترنت پرسرعت ۴G برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

قدس‌علوی ادامه داد: با اقدام جهادی صورت گرفته و بسیج تمامی امکانات حوزه ارتباطات، ظرف کمتر از ۲ ماه، روند ایجاد و توسعه وضعیت پوشش ارتباطی در روستاهای بلوک‌غلام، حاجی‌آباد و آلوستان انجام شد.

وی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده به زودی شاهد اتصال تمامی روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود.

قدس علوی افزود: با ایجاد و توسعه سایت مورد نظر دسترسی بیش از هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد که با ارائه این خدمت، زمینه بهرمندی از آموزش الکترونیک (شاد) برای دانش‌آموزان، خرید و فروش آنلاین، ارایه خدمات دولت الکترونیک و خدمات بانکی برای ساکنان روستاهای مذکور فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با بیان این که در روز ارتباطات و روابط عمومی هفت روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند، گفت: امروزه تجهیز روستاها به اینترنت پهن باند، علاوه بر ایجاد دسترسی مردم روستا به خدمات ضروری، موجب رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های جدید در روستاها شده است.

قدس‌علوی تاکید کرد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بالغ بر هزار و ۳۹۶ خانوار استان از توابع شهرستان گرگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و دسترسی این روستاها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

به گفته وی، برای تقویت زیر ساخت‌های روستاهای مزبور در استان، با نصب سه دکل مخابراتی نزدیک به ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ساکنان اکثر روستاهای استان از شبکه ملی اطلاعات برخوردارند، یادآور شد: برای بقیه روستاهای باقی‌مانده با هدف افزایش پوشش و ارتقای کیفیت اینترنت در محل سکونت، برنامه‌های لازم صورت گرفته و با تخصیص اعتبار نسبت برقراری پوشش اقدام خواهد شد.

  7 خرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69362
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام