نقاط دسترسی شبکه تلفن همراه در روستاهای گلستان افزایش می‌یابد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: با اجرای طرح رومینگ ملی، نقاط دسترسی شبکه تلفن همراه در روستاهای استان گلستان افزایش می‌یابد.

محمد احمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح رومینگ ملی اظهارداشت: با اجرای طرح رومینگ ملی، مشترکان همراه اول در92 نقطه روستایی و مشترکان ایرانسل در 81 نقطه روستایی از امکانات شبکه تلفن همراه یکدیگر بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان افزود: در این طرح اگر یک اپراتور در محلی پوشش مناسبی نداشته باشد، مشترک می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری استفاده کند.

وی اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال ایجاد کیفیت مطلوب خدمات ارتباطی در همه نقاط کشور، طرح رومینگ ملی را اجرا کرده که با اجرای آن، هرگاه مشترک یک اپراتور در محلی دسترسی به پوشش مناسبی نداشته باشد، می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری که در آن نقطه وضعیت بهتری دارد، استفاده کند.

احمدی تصریح کرد: برای فعال‌سازی این سرویس، مشترکان اندرویدی و IOS باید به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و در بخش انتخاب شبکه (Network)، تنظیمات شبکه را از حالت اتوماتیک یا خودکار خارج کرده و هر یک از اپراتورهای دیگر که در محل مورد نظر سرویس‌دهی بهتری را دارد انتخاب کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان همچنین از پرداخت تسهیلات وام وجوه اداره شده حوزه ICT تا سقف 5 میلیارد تومان خبر داد و گفت: کارگروه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور رونق کسب و کار های حوزه ICT کشور، با بازنگری در ضوابط دریافت این وام، شرایط جدیدی را برای دریافت وام وجوه اداره شده اعلام کرد.

  9 دی 1397
بخش : فناوري و اطلاعات
کد خبر: 60747
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام