استاندار گلستان:
مدیریت ناصحیح مصرف آب، از دلایل بروز آفت و بیماری‌ در جنگل‌های استان است

استاندار گلستان آفت و بیماری‌ها در عرصه‌های جنگلی را چالش مهم این استان برشمرد و گفت: به اعتقاد کارشناسان مرتبط، تغییر آب و هوا و مدیریت ناصحیح مصرف آب، از جمله عوامل بروز آفت و بیماری‌های در جنگل‌های استان است که برای حل این چالش، آفت ها شناسایی شده و برنامه بومی برای مقابله با اندیشیده شده است.

به گزارس خبرنگار گلستان فردا، علی محمد زنگانه عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از محیط‌بانان استان گلستان، مدیریت آب را یکی از چالش‌های مهم گلستان برشمرد و اظهار کرد: این چالش با حفاظت محیط زیست گره خورده و باید با نگاه راهبردی تامین آب شرب استان را از تک منبعی ( برداشت زیر زمینی ) خارج کنیم تا با مخاطرات فرونشست زمین در آینده مواجه نشویم.

وی همچنین بر مشارکت از جوامع محلی در مدیریت آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی استان تاکید کرد و گفت: بهترین حافظان محیط زیست، جوامع محلی هستند و باید سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه صورت گیرد.

زنگانه به نقش محیط‌بانان در حفاظت از مناطق تحت مدیریت محیط زیست در گلستان اشاره کرد و افزود: کار شما بیانگر یک اقدام ارزشمند و ماندگار برای نسل‌های آینده بوده و باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی افزود: دولت سیزدهم اعتبارات قابل توجهی برای احیای این پهنه آبی از خشکی در نظر گرفته و بر همین اساس این گستره آبی را با چنگ و دندان هم که شده از نابودی نجات می‌دهیم. 

زنگانه گفت: برای حفظ این پهنه آبی، باید به سمت عملیاتی شدن برنامه حفظ خلیج گرگان گام برداریم.

وی تاکید کرد: نجات خلیج گرگان به پمپاژ آب، تامین حق آبه، انتقال آب بین حوزه‌ای، مدیریت جلوگیری از تخلیه فاضلاب، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری نیاز دارد.

لایروبی خلیج گرگان که نخستین اقدام برای حفظ و نجات این پهنه آبی به شمار می رود با دستور دکتر رییسی در بازدید از آن در اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

  16 خرداد 1402
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 69400
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام