معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست:
نگاهی یکپارچه به پسروی آب در خلیج گرگان داریم

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: به دلیل اینکه بخش زیادی از خلیج گرگان در مازندران قرار دارد، نگاهی یکپارچه به پسروی آب داریم.

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسن اکبری در گرگان اظهار کرد: تلاش می کنیم تا با توجه به مشکلات زیاد خلیج گرگان از جمله میزان آب، هوادهی و همچنین ورود فاضلاب ها، به دنبال راه حل این مسائل باشیم.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست افزود: همین طور مدیریت پرندگان، بیماری ها و تلفاتی که در تالاب های گلستان وجود دارد، نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوان راه حل های مناسبی برای آنها پیدا کنیم.

وی ادامه داد: البته اینکه به طور خاص در این زمینه مصوبه ای صادر شده و اعتباری تخصیص داده شود، اطلاع چندانی از آن ندارم.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در ارتباط با اختصاص تجهیزات اطفا حریق به گلستان گفت: تلاش می کنیم تا بتوانیم مصوبه ای را برای تخصیص امکانات و تجهیزات برای اطفای حریق در نظر بگیریم.

وی افزود: به دلیل اینکه اعتبارات سازمان برای خرید تجهیزات و امکانات محدود است، تلاش می کنیم تا این بودجه را از مدیریت بحران نیز تامین کنیم.

اکبری اظهار کرد: همچنین در نظر داریم تا از محل اعتبارات تالاب ها، اعتباری را برای خرید دستگاه های مناسب از جمله تراکتور و تجهیزات سنگین برای تالاب ها در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: البته اگر بخواهیم مشکلات به صورت زیر بنایی حل شود، نیاز به اعتبار مناسب تری است و امیدواریم در مصوبات استانی قرار گیرد.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در ارتباط با الحاق اراضی و جنگل ها زیر نظر محیط زیست، تصریح کرد: اگر محیط زیست بخواهد مرتع و یا عرصه ای را زیر نظر خود قرار دهد باید ابتدا موافقت منابع طبیعی و وزارت صمت را جلب کند که متاسفانه به دلیل محدودیت هایی که برای آنها به وجود می آورد، مخالفت می کنند.

وی افزود: تلاش می کنیم تا بحث الحاق غارها در گلستان به طور جدی دنبال شود.

  13 اسفند 1400
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 66449
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام