رییس کانون وکلای دادگستری گلستان
وکالت یک شغل خاص تجاری نیست

رییس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: وکالت یک شغل  تجاری نیست و شرافت و اخلاق دو اصل مهم در این حرفه است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علیرضا مومن صبح پنج شنبه در مراسم نشست بررسی پیش نویس لایحه تعزیرات و هجدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت گلستان، اظهار کرد: پایبند بودن به عدالت و شرافت یکی از اصول مهم حرفه وکالت است و زمانی که در مراسم تحلیف کارآموزان قسم می خورند باید همواره به این قسم پایبند باشند.

وی افزود: در بخش هایی از قسم نامه وکالت مستقیم به شرافت در کار وکالت اشاره شده و در واقع امروز کارآموزان شرافت خود را وثیقه این حرفه قرار می دهند.
مومن بیان کرد: کسانی که وارد این حرفه می شوند باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که رعایت اخلاق موجب برکت در کار می شود و ما را مجاب می کند که به عدالت قضایی بیندیشیم.
وی افزود: وقتی صحبت از حق می شود یعنی از عدالت قضایی صحبت می کنیم و در شروع کاریاد میگیریم که اصول حرفه ای را مود نظر قرار دهیم.
مومن گفت: منشور اخلاق ای حرفه وکالت در راستای رعایت اخلاق تنظیم شده است.
وی ادامه داد: استقلال در کار وکالت تضمین کننده امر دفاع است.

مومن با بیان اینکه امانتداری و صداقت از دیگر اصول حرفه ای کار وکالت است، بیان کرد: حفظ شان و صداقت از دیگر اصول کار حرفه ای وکالت است و این شان در راستای برخورد با همکاران، دستگاه قضایی و دیگر همکاران و موکلان است.

مومن افزود: کارآموزان در شروع کار باید به سوگند نامه ای که می خورند پایبند باشند.


گفتنی است تعداد 50 نفر از کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان با حضور دکتر محمد علی اردبیلی و علی خالقی تحلیف شدند.

  1 تیر 1402
بخش : گرگان / اخبار داغ / جامعه
کد خبر: 69499
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام