رییس اتاق بازرگانی گرگان:
احیای پنبه نیازمند حمایت جدی دولت است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان گفت:  احیای مجدد پنبه و توسعه کشت آن نیازمند حمایت جدی دولت است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، امیر یوسفی عصر امروز در کمیسیون کشاورزی اناق بازرگانی که با حضور مدیر کل پنبه وزارت جهاد برگزار شد، اظهار کرد:
چنانچه حمایت دولت از کشت پنبه صورت نگیرد و کشاورز احساس امنیت در کشت این محصول را نداشته بتشد بدو شک امکان توسعه آن وجود ندارد.

وی افزود: کشاورزی نیارمندخرید تضمینی، ماشین آلات مدرن و دریافت بسته های حمایتی تشویقی است و اگر غیر از این باشد کشاورز به سمت کشت محصولی پر سودتر می رود.

وی افزود: در بیشتر کشورهای توسعه یافته دولت برای محصولات مهم و استراتژیک یارانه تخصیص میدهد که متاسفانه این یارانه در کشور ما فقط برای چند قلم محصول خاص پرداخت. می شود.

یوسفی بیان کرد: اگر میبینید که امروز در بحث کشت شالی موفقیتی حاصل شده به دلیل وجود ماشین آلات مکانیزه در کشت این محصول است.

وی با بیان اینکه روز به روز بر دغدغه های کشاورزان افزوده می شود، گفت: کشاورزی که مدام دغدغه آب، سم و پرداخت هزینه های جانبی برای به ثمر رسیدن محصول را دارد، علاقنندی به ادامه کشت آن محصول ندارد و به دنبال کشتی میرود که سودآوری خوبی داشته باشد و پنبه نیز به همین سرنوشت دچار شد.

یوسفی ادامه داد: به دلیل آنکه کشاورزی در استان به صورت خرده مالکی است لذا این کشاورزان امکان خرید ماشین الات جدید و دیگر هزینه های کشت را ندارند اما اگر این زمینها تجمیع شود به دلیل سودآوری بالایی که دارد این امکان را به کشاورزان میدهد که تجهیزات خود را به روز کنند.

  7 تیر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69532
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام