معاون اجتماعی بهزیستی گلستان:
بیش از 6 هزار زن سرپرست خانوار مستمری دریافت میکنند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گلستان گفت: در حال حاضر تعداد 6 هزار و 268 زن سرپرست خانوار از بهریستی مستمری ماهانه دریافت میکنند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، مریم معصومی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: هیچ زن سرپرست خانواری در نوبت دریافت مستمری نیست و هر فردی که هویت یرپرست بودن او احراز شود به سرعت تحت پوشش قرار میگیرد.

وی افزود: سال گذشته مستمری این زنان امسال 2 میلیون و 592 هزار تومان است که در سال گذشته 1میلیون و 310 هزار تومان بوده است.

معصومی بیان کرد: 26 مرکز در استان کودکان بی سرپرست و بد سرپرست  سه تا 18 سال را نگهداری میکنند که این رقم برای فرزندان دختر تا 24 سالگی و زمان ازدواج است.

وی با بیان اینکه گلستان فقط دارای یک شیرخوارگاه دولتی است،  اظهار کرد: ماهانه 5 تا 6 کودک سرراهی به شیرخوارگاه تحویل داده می شود که تعدادی از این کودکان به خانواده های متقاضی کودک بعد از طی مراحل اداری واگذار می شوند و هم اکنون 45 خانوده در سامانه برای دریافت فرزند ثبت نام کرده اند .

معصومی ادامه داد: بیشتر نوزادان شیرخوارگاه پسر هستند و در خال خاضر 19 پسر و یک دختر داریم و خانواده های متقاضی نیز خواهان فرزند دختر هستند.

وی افزود: متاسفانه در گلستان خانوده متقاضی برای واگذاری فرزند معلول نداریم و متقاضیان بیشتر از خراسان رضوی بوده اند و امید داریم که خانوده های گلستانی نیز این فرزندان را به سرپرستی بگیرند.

معصومی گفت: اوژانس 123 نیز در 14 شهرستان استان  به صورت شبانه روزی فعال است و در زمینه کودک آزادیف همسرآزاری، خودشکی و فرار از منزل و دیگر مشکلات اجتماعی خدمات ارائه می دهد.

معاون  اجتماعی بهزیستی استان افزود: خانه امن زنان خشونت دیده نیز از سال 96 در استان راه اندازی شده است که تا زمان طلاق و یا سازش یک تا 6 سال زنان را به همراه فرنزد پسر تا 12 سالگی و دختر تا زمان ازدواج نگه می دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز تعداد 405 کودک کار خیابانی در استان شناسایی شده اند که از این تعداد215 کودک در گرگان و 196 کودک در گنبد هستند که یک مرکز حمایتی در گنبد برای ارائه خدمات به این کودکان دایر شده است .

  21 تیر 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 69608
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام