سرپرست بهزیستی گلستان:
خط قرمز بهزیستی مددجویان هستند/ 2هزار و 564 دانش آموز معلول در استان داریم

سرپرست بهزیستی استان گلستان گفت: توجه به مددجویان بهزیستی و رفع نیازها و مشکلات آنان در حوزه های مختلف خط قرمز این سازمان است و شدیدا به آن پایبند هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، عارف کیانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: سال گذشته یکی از بهترین سال ها برای بهزیستی بود .

وی افزود: سال گذشته بودجه این دستگاه حمایتی 2/5 نیم برابر معادل مبلغ 105 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 99 نزدیک به 483 میلیارد تومان بود.

کیانی افزود: سال گذشته نزدیک به 43 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن معلولان اختصاص پیدا کرد که ره آورد آن ساخت 719 مسکن در سطح استان با همکاری دیگر دستگاه های اجرائی بوده است.

وی افزود: تا کنون تعداد 87 مسکن به خانواده های دو معلول تحویل داده شده است و تعداد 91 مسکن دیگر  در دست ساخت داریم.

سرپرست بهزیستی استان ادامه داد: در بحث اشتغال نیز سال گذشته 56 میلیارد تومان اعتبار تعهد اشتغال به این دستگاه تخصیص یافت که برای یکهزار و 146 نفر ازمددجویان این حوزه حمایتی اشتغال ایجاد شده است.

کیانی با بیان اینکه تعداد 2 هزار و 577 معلول در استان داریم ، اظهار کرد: تعداد 234 نفر از این افراد سه معلول، 3 نفر آنان 4 معلول و تعداد 5 نفر 5 معلول هستند.

وی افزود: تعداد 2 هزار و 564 دانش آموز معلول در استان داریم که در مقاطع مختلف تحصیل میکنند.

کیانی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 35 هزار و 600 خانواده از این دستگاه حمایتی مستمری دریافت میکنند و تعداد 6 هزار نفر دیگر نیز پشت نوبتی هستند که پرونده های آنان در دست بررسی است.

وی افزود: پوشش غربالگری کودکان 3 تا 6 سال را در استان به صددر صد رسانده ایم.

کیانی گفت: تعداد 102 مرکز مشاوره حضوری در استان برای خدمت رسانی به مردم دایر است در زمینه های محتلف مشاوره می دهند.

وی افزود: سال گذشته با وجود محدودیت های کرونایی به 80هزار و 77 نفر در رابطه با ازدواج مشاوره داده شد که از طلاق 969 نفر پیشگیری شد اما تعداد 5 هزار و 617 زوج از یکدیگر طلاق گرفتند.

کیانی اظهار کرد: تعداد 41 مرکز اقامتی ماده 15 برای مهتادان داریم که تعداد 9 هزار و 138 نفر به این مرامز مراجعه کرده اند و از مراکز سرپایی تعداد 12 هزار و 196 نفر خدمات دریافت کرده اند.

وی افزود: نظارت بر مراکز مختلف تحت نظارت بهزیستی از مهم ترین اهداف سازمان است و به طور مداوم به این مراکز و نحوه نگهداری و یا درمان مددجویان بازرسی صورت میگرد.

سرپرست بهزیستی استان با بیان اینکه جمع آوری کودکان خیابانی و نوزادان در دست متکدیان همچنان در دستور کاری جدی این سازمان قرار دارد، اظهار کرد: برای ساماندهی این آسیب 13 دستگاه متولی دخیل هستند که در برخی مواقع همه این دستگاه ها پای کار نیستند و باید برای ساماندهی جامع این معضل همه مسولان امر به یاری یکدیگر بیایند.

  10 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66815
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام