معاون اول قوه قضاییه:
پیگیر دریافت کد آی آر برای صادرات مستقیم میگو هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: با جدیت پیگیر دریافت کد آی آر برای صادرات مستقیم میگو از این استان به کشورهای روسیه و چین هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سیدمحمد دهنوی در نشست خبری اظهار کرد: تلاش می‌شود تا قبل از برداشت محصول سال جاری این مطالبه عملیاتی شود.

دهنوی ادامه داد: از سال گذشته پیگیر هستیم بازدیدی از سوی کارشناسان کشور چین و روسیه انجام داده تا قبل از برداشت محصول میگو از مزارع استان، مشکل صادرات به این کشورها به صورت مستقیم از استان گلستان حل شود.

به گفته وی کاهش فاصله خام‌فروشی محصولات تولیدی در گلستان یکی از برنامه‌های مهم در حوزه اقتصادی استان بوده که با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: سال قبل تولید میگو در استان گلستان به سه هزار و ۸۰ تُن رسید.

دهنوی ادامه داد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: چند روز آینده اعضای هیات مدیره مجتمع پتروشیمی گلستان معرفی خواهند شد که هیچکدام از اعضای حقوقی قبلی نیستند.

وی در خصوص تامین آب مجتمع پتروشمی گلستان افزود: برای این مورد توافق شده که پتروشیمی خلیج فارس، از محل تصفیه فاصلاب شهر گرگان برای تامین آب موردنیاز مجتمع اقدام شود.

به گفته وی مقدمات در وزارت نیرو در حال پیگیری بوده و طی ۱.۵ سال آینده ، آب به مجتمع پتروشیمی گلستان با لوله گذاری به طول ۳۴ کیلومتر طبق برآورد اولیه صورت می‌گیرد.

با تکمیل و بهره‌برداری از این واحد پتروشیمی سالانه ۱.۷ میلیون تن اوره و آمونیاک تولید خواهد شد که با توجه به اینکه گلستان یک استان کشاورزی محسوب می‌شود می‌تواند نیازهای این استان را برآورده کند.

مازاد تولیدات این واحد پتروشیمی می‌توانند نقش موثری در افزایش صادرات گلستان ایفا کرده و براساس برآوردها ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تولید ناخالص داخلی استان افزایش می‌یابد.

علاوه بر اشتغال و افزایش تولید ناخالص داخلی گلستان با بهره‌برداری از این واحد درآمد سرانه خانوارهای گلستانی هم به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: عملیات اجرایی ۵۰۰ مگاوت سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول به زودی و به احتمال زیاد مصادف با سفر دور دوم رییس جمهور به استان، آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: اکنون قرارداد عملیات اجرایی و تامین اعتیار این طرح انجام شده و بهره‌برداری از آن کمتر از ۲ سال برنامه ریزی شده که به ۵۰۰ مگاوات به زنجیره تولید برق استان افزوده می‌شود.

دهنوی از سرمایه‌گذاری در تولید برق برای استان در طرح‌های کوچک مقیاس زیر ۱۰ مگاوات هم خبر داد و گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم برای جذب منقاضیان پیگیری و انجام خواهد شد.

  14 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69730
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام