مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان:
شروع عملیات اجرایی ساماندهی محیطی تپه تاریخی قلعه‌خندان گرگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: عملیات اجرایی طرح ساماندهی و زیباسازی منظر تپه تاریخی قلعه‌خندان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی مدیریت شهری گرگان آغاز شد.

به گزارش گلستان فردا، محمدجواد ساوری گفت: در ماه‌های گذشته طرح ساماندهی پیرامونی تپه تاریخی قلعه‌خندان گرگان با نظارت این اداره‌کل تدوین شد و عملیات اجرایی طرح ساماندهی و زیباسازی منظر تپه تاریخی قلعه‌خندان بااعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی مدیریت شهری گرگان آغاز شد.

وی افزود: تپه تاریخی قلعه‌خندان که به خلعت‌پوشان نیز شهرت دارد یکی از قلعه‌های باستانی سرزمین گرگان است که در ضلع غربی شهر تاریخی استرآباد قدیم و گرگان فعلی واقع‌شده و بر اساس مطالعات باستان‌شناسی انجام‌شده این قلعه دارای آثاری از دوره ساسانی تا عصر ایلخانان مغول را در برمی‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: متأسفانه به علت شرایط اقلیمی و مداخلات انسانی، بخش اعظم بقایای قلعه تخریب و در زیر خاک مدفون است و نیازمند اجرای مطالعات میان‌رشته‌ای و کاوش به‌منظور آشکار ساختن بقایای معماری و ساماندهی، مرمت و احیا برای بازدید گردشگران است.

وی تأکید کرد: با توجه به قرارگیری این قلعه تاریخی در درون شهر گرگان در دو دهه اخیر فضاهایی در پیرامون این تپه توسط شهرداری گرگان تملک و آزادسازی شده است و نیاز است تا طرح ساماندهی و احیای این اثر تاریخی اجرایی شود.

  15 مرداد 1402
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 69737
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام