مدیر کل امور مالیاتی گلستان:
شناسایی 68 هزار مودی جدید مالیاتی /برخورد با فرار مالیاتی در دستور کار جدی قرار دارد

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت: 68 هزار مودی مالیاتی جدید که فرار مالیاتی داشتند شناسایی و تشکیل پرونده داده اند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، قربان حاجی مشهدی صبح امروز در نشست  قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار می شود، اظهار کرد: تعداد 68 هزار مودی مالیاتی جدیدی که شناسایی شدند  500 میلیارد تومان بدهکاری مالیاتی داشته اند.

وی افزود: بیش از 90 درصد درامد های استان از محل درامد های مالیاتی تامین میشود که در دولت دوزادهم این مبلغ برای استان دو هزار و 500 میلیارد تومان بود که در دولت سیزدهم این رقم به 4 هزار میلیارد تومان رسیده است.

حاجی مشهدی بیان کرد: عوارضی که از محل ارز افزوده دریافت می شود به حساب شهرداریها و دهیاریها واریز می شود که مبلغ آن در چهار سال دولت دوازدهم 580 میلیارد تومان و در دولت سیزدهم این رقم در دو سال دولت سیزدهم به 530 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: سال 1400 مبلغ 151 میلیارد  تومان ، در سال 1401 مبلغ 250 میلیارد تومان و در سال 1402 مبلغ 150 میلیارد تومان به حساب دهیاریها و شهرداری ها واریز شده است.

حاجی مشهری گفت: مبارزه با فرار مالیاتی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است و مردم نیز میتوانند با استفاده از سامانه 1526 فرارهای مالیاتی حتی استفاده نکردن از دستگاه های پز را اطلاع دهند.

وی افزود: از سهم یک درصد مالیاتی که برای وزرات بهداشت واریز شده  در دولت دوازدهم 90 میلیارد تومان و این رقم در دولت سیزدهم به مبلغ 165 میلیارد تومان رسیده است .

حاجی مشهدی افزود: با آنکه نرخ مالیاتی تولید کنندگان کاهش یافته است اما درآمد های مالیاتی استان افزایش یافته است.

  25 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69780
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام