مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان
اشتغال 444 نفر از طریق سامانه کارجو/ تخقق 124 درصدی اشتغال در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تعداد 444 نفر از طریق ثبت نام در سامانه جستجوی شغل یا همان کارجو مشغول به کار شده اند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، حسینعلی خواجه مظفری صبح امروز در نشست قرارگاه خبری قرارگاه شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: یکهزار و 880 نفر در سامانه جستجوی شغل ثبت نام کرده اند که 444 نفر تا این لحظه مشغول به کار شده اند. 

وی افزود: جزو استان های پیشرو در زمینه استفاده از سامانه کارجو هستیم  و این سامانه یکی از مهم ترین ابزار در رابطه با اشتغال جوانان ئ کاهش بیکاری است.

خواجه مظفری بیان کرد: 45 تا 50 درصد اشتغال های ایجاد شده از طریق  ان سامانه کارجو پایدار است.

وی ادامه داد: تحقق اشتغال استان در سال گذشته 31 هزار و 310 نفر بوده که به 38 هزار و 900 نفر افزایش پیدا کرده که رشد 124 درصدی داشته است.

خواجه مظفری اظهار کرد: امسال در تحقق ایجاد اشتغال به دنبال نسبی شدن اشتغال هستیم.

وی بیان کرد: گلستان رتبه اول را به همراه خراسان رضوی در توسعه کارآفرینی کسب کرده است و در رتبه سوم را در توسعه مشاغل خانگی در کشور به دست اورده ایم.

خواجه مظفری گفت: در سه ماهه امسال نیز در رابطه با سامانه مبین نیز رتبه دوم کشوری را کسب کرده ایم.

وی بیان کرد: جزو 5 استان برتر کشور در بحث  تعاونی های صادرات محور هستیم که در این رابطه نزدیک به 23 میلیون تومان دلار  توسط این تعاونی ها محصول صادر شده است.

خواجه مظفری افزود: در  سال گذشته 3هزار و 600 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده که این امار امسال به 4هزار و 300 مجوز رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته برای مشاغل خانگی مبلغ 99 میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا کرد که 63 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و امسال نیزاین رقم  120 میلیارد رسیده است.

 

  25 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69781
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام