مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:
با کمبود نیروی کار در بخش‌های از کارهای سخت در استان مواجه هستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: حدود ۳ هزار تعاونی در گلستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ تعاونی «دانش بنیان» هستند و فعالیت‌شان روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش گلستان فردا، حسینعلی خواجه مظفری در نشست کارگروه اشتغال شهرستان کلاله اظهار کرد:نرخ بیکاری در استان  ۸.۲ درصد ااست و اگر همه با هم باشیم و جزیره‌ای عمل نکنیم، قادر به حل مشکل اشتغال هستیم. 

وی افزود: با کمبود نیروی کار در بخش‌های از کارهای سخت در استان مواجه هستیم و برخی حاضر نیستند پای این کارها بروند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: از هزار و ۸۵۹ اشتغال مورد رصد و بازرسی انجام شده از تهران، هزار و ۳۱۸ شغل ایحاد شده مورد تایید قرار گرفت و ۵۲۱ مورد نیاز به بررسی بیشتر دارد و اشتغال ۲۱ نفر نیز مورد تایید قرار نگرفت.

رسول شهرکی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گلستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته برای ۲۷ مورد درخواست در کلاله، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و امسال در حمایت از کسب و کارهای خُرد آمادگی داریم تا سقف ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد بستر شغل و تولید پرداخت کنیم.

فرماندار کلاله هم گفت: با ایجاد اشتغال برای ۸۲۴ نفر در پنج ماهه نخست امسال، ۵۸ درصد سهمیه اشتغال تعیین شده برای این شهرستان در سال ۱۴۰۱ تحقق یافته است.

فرهاد شیبک افزود: با وجود اقدامات انجام شده همچنان نرخ بیکاری در شهرستان کلاله ۱۲.۸ درصد است و باید تلاش‌ها بیشتر شود.

وی اظهارداشت: تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته به صورت کامل جذب شد و امسال نیز با ۵ میلیارد و ۵۰۰ ‌میلیون تومان اعتبار تعیین شده در مشاغل خُرد ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان و طرح‌های پشتیبان برای ایجاد اشتغال بیشتر، ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

در پایان نشست از ۲ شرکت تعاون برتر استانی از کلاله، به نام‌های شرکت «تعاونی گاوداران و گوسفندداران» با ۹۳۵ عضو و ۲۰ سال سابقه فعالیت و شرکت «تعاونی شایان بتن» تولیدکننده تیر برق، تراویس ریلی، جداول و بلوک‌های مفصلی با ۲۵ نفر اشتغالزایی تجلیل شد.

  13 شهریور 1401
بخش : کلاله / اقتصادی
کد خبر: 67570
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام