مدیر کل بنیاد مسکن گلستان:
نوسازی 128 هزار واحد غیر مقاوم روستایی/ اعطای 104 هزار جلد سند روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: تا کنون 128 هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای استان نوسازی و مقاوم سازی شده اند .

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: شاخص مقاوم سازی واخدهای مسکونی در استان 53 درصد است که 3 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: در دو سال اخیر در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی برای 17 هزار واحد مسکونی روستایی پروانه ساختمانی صادر و کل پرونده ها به بانک های عامل ارسال شد و 97 درصد از تسهیلات تا کنون جذب شده است.

حسینی گفت: عملیات ساختمانی 88 درصد از واحدها آغاز شده و در حوزه مسکن روستایی استان در مقایسه با 2 سال گذشته 1/5 برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: در راستای مالکیت بخشی املاک روستایی تا کنون 104 هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و املاک صادر شده است.

حسینی بیان کرد: شاخص برخورداری استان در صدور سند مالکیت روستایی 46 درصد است در حالی که میانگین کشوری این شاخص 62 درصد است.

وی افزود: تا کنون طرح هادی در 557 روستای استان بازنگری شده است که طرح بازنگری طرح هادی 209 روستا در دو سال گذشته انجام شده است .

حسینی گفت: شاخص برخورداری استان در اجرای طرح هادی 78 درصد که 16 درصد بیشتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که این شاخص در کشور 62 درصد است.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر ها ، برنامه بنیاد مسکن استان در این طرح 6 هزار و 300 واحد مسکونی است که از این تعداد برای 2 هزار و 230 واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و در 19 شهر تا کنون 118 هکتار زمین تامین شده است و عملیات ساخت یکهزار واحد مسکونی اغاز شده است.

  31 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69825
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام