مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گلستان:
رشد 36درصدی وصول مالیات در 5 ماهه نخست امسال

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان گلستان گفت: در 5 ماهه نخست امسال وصول مالیات در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، روح اله صلبی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزارشد، اظهار کرد: در 5 ماهه اول امسال میزان درامدهای مالیاتی استان یکهزار و 100 میلیارد تومان بوده است  که رشد 36درصدی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته منابع در آمدی استان 2هزار و 405 میلیارد تومان بوده که شامل درآمدهای مالیاتی، مولد سازی و سایر درآمدها است.

صلبی بیان کرد: امسال  نیز منابعی که در اختیار استان است  3 هزار و 72 میلیارد تومان بوده است اما مصارف استان4 هزار و 72 میلیارد تومان می باشد که از این رقم بیش از 96درصد مربوط به درآمدهای حوزه مالیاتی استان یعنی مبلغی در حدود 2 هزار و 45 میلیارد تومان است .

صلبی گفت: تمامی مالیات های دریافتی در استان و برای توسعه استانی هزینه می شود.

وی ادامه داد:   16 میلیارد و 900 میلیون تومان نیز صرف پرداخت حقوق نیروهای طرح شده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گلستان عنوان کرد:، مدیران دستگاه های اجرایی استان که مشمول ماده 29  می شوند ،  موظفند که تمامی املاک مازاد خود را در سامانه سادا ثبت و معرفی کنند و چنانچه مدیری این کار را انجام و توسط سامانه سوت زنی معرفی شوند علاوه بر اینکه به عنوان دستگاه خاطی شناخته می شوند به اشخاصی که انها را معرفی کنند پاداش نیز تعلق می گیرد.

صلبی بیان کرد:از تعداد 50 دستگاه اجرایی تعداد 8 هزار و 241 ملک شناسایی شده که از این تعداد 7 هزار و 758 ملک سند دار ثبت شده است.

وی افزود: در استان گلستان 4هزار و 636ملک دولتی وجود دارد فاقد سند هستند.

وی بیان کرد:در حوزه مولد سازی 128 ملک شناسایی شده که 106 ملک مجوز و مصوبه فروش گرفته، تعداد 101 ملک بارگذاری شده و 64 ملک در مرحله ارزش گذاری هستند.

به گفته صلبی گلستان چهارمین استان کشور از لحاظ شناسایی املاک و بارگذاری در سامانه املاک دولتی شناخته شده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گلستان  در حوزه حمایت از سرمایه گذاری نیز اظهار کرد: خوشبختانه گلستان جزو استانهایی است که سرمایه گذاران زیادی از اجرای طرح های اقتصادی و گردشگری استقبال می کنند اما بهتر است تمامی انها قبل از اجرای طرح با مرکز مشاوره اقتصاد و دارایی که همان مرکز حمایت از سرمایه گذاری مشورت بگیرند تا در زمان  دریافت مجوز، سرمایه گذاری و اجرای طرح دچار مشکلات اقتصادی و بروکراسی های اداری نشوند.

وی افزود: از نیمه دوم سال گذشته تا به امروز تعداد 27 هزار و 405 فقره درخواست مجوز ثبت شده که از این تعداد 12 هزار و 72 فقره صادر، 9هزار و 13 فقره عدم صدور، 3 فقره ابطال، تعداد انصراف بعد از صدور مجور و 628 فقره در انتظار پاسخ هستند.

  5 شهریور 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69837
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام