مدیرکل بنیاد مسکن گلستان عنوان کرد؛
گلستان در اجرای طرح هادی ۱۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری عمل کرده ایت

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: طرح هادی در بیش از ۷۸ درصد روستا‌های استان انجام شده و گلستان در زمینه اجرای این طرح ۱۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سید محمد حسینی در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: گلستان در زمینه تسهیلات نهضت ملی مسکن روستایی در زمینه تشکیل پرونده و ارجاع به بانک رتبه نخست کشوری و در زمینه جذب و انعقاد قرارداد با بانک رتبه سوم کشوری را دارد.

حسینی ادامه داد: در دو سال اخیر گلستان ۱۵ هزار و ۳۶۶ نفر متقاضی دریافت تسهیلات مسکن بودند که تاکنون برای ۱۳ هزار و ۲۲۶ واحد مسکونی با بانک قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: سهم گلستان در سال دوم طرح نهضت ملی مسکن ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری استاندار به ۱۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

حسینی به تامین مسکن اقشار کم در آمد در روستا‌ها هم اشاره کرد و گفت: در این راستا با کمک نهاد‌های حمایتی و بنیاد مستضعفان تا یکصد میلیون تومان کمک بلاعوض، ۱۰ تن سیمان رایگان و ۲ تن میلگرد رایگان در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن در دوران فعالیت دولت سیزدهم صدور پروانه ساخت مسکن در استان ۲۳ درصد رشد داشت و بیش از ۱۷ هزار پروانه در این مدت صادر شد.

وی همچنین افزود: در سفر اول رئیس جمهور به گلستان ۴۱۵ میلیارد تومان در راستای توسعه محرومیت زدایی روستا‌ها با ماموریت بنیاد مسکن اختصاص یافت که از این میزان تا کنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

حسینی گفت: آغاز ساخت ۳ هزار واحد مسکونی و افتتاح ۲۵۰۰ واحد با ۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار، آغاز یا افتتاح ۲۰۴ طرح عمرانی، اهدای یک هزار جلد سند مالکیت و واگذاری یک هزار قطعه زمین مسکونی به جوانان در هفته دولت هم از خبر‌هایی بود که مدیر کل بنیاد مسکن گلستان اعلام کرد.

وی افزود: ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در هزار روستای استان وجود دارد که تا کنون ۵۳ درصد این واحد‌ها با پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم سازی شدند.

حسینی در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی  هم بیان کرد: سالانه به هر روستا بر اساس نرخ رشد جمعیت و پیش بینی تعداد متقاضی اعتبار تعلق می‌گیرد و دهیار روستا باید در مدت زمان تعیین شده متقاضیان را به بنیاد مسکن معرفی کند در غیر اینصورت اعتبار آن روستا به روستای دیگری واگذار می‌شود.

  6 شهریور 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69842
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام