فرماندار گرگان:
افزایش 40درصدی بودجه فرمانداری در سالجاری/مبارزه با فساد سرلوحه مدیران دولت سیزدهم

فرماندار گرگان گفت: اعتبار بودجه امسال فرمانداری گرگان 259 میلیارد تومان است که این رقم سال گذشته 184 میلیارد تومان بوده که بودجه امسال  افزایش 40درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، اسماعیل نادری امشب در نشست خبری اظهار کرد: بخش زیادی از بودجه تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی و تنش آبی هزینه شده است.

وی افزود: طبق سامانه رصد تعداد 2 هزار و 250 شغل در شهرستان گرگان ایجاد شده است که تعداد 750 وام خویش فرمایی به مبلغ 150 میلیون تومان و برای وام کارفرمایی مبلغ 1و نیم میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

نادری گفت: از سال گذشته تا کنون مبلغ 26 میلیارد تومان نیز وام مساغل خانگی پرداخت شده است و طبق بیمه و جوازهای صاردشده تعداد 2 هزار و 250 نفر مشغول به کار شده اند.

نادری بیان کرد: بیشترین بودجه به طرح های عمرانی اقتصادی متعلق به دهیاری ها تعلق گرفته که صرف رقع محرومیت زدایی و کاهش مهاجرت از روستا به شهر شده است.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال تعداد 337 طرح عمرانی و اقتصادی برای سفر دوم رئیس جمهور در نظر گرفته شده است که از این تعداد 52 طرح کلنگ زنی و از 285 طرح افتتاح و بهره برداری می شود.

فرماندار گرگان تصریح کرد: از تعداد 337 طرح 237 طرح عمرانی با اعتبار 3 هزار و 364 میلیارد تومان و 100 طرح اقتصادی با اعتبار 901 میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.

نادری گفت: از تعداد 285 طرحی که قرار است در سفر دوم رئیس جمهور افتتاح شود تعداد 187 طرح عمرانی با اعتبار سیهزار و 179 میلیارد تومان و 98 طرح طر اقتصادی با اعتبار 882 میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی در رابطه با مشکلات شهری شهر گرگان از جمله ترافیک و ساماندهی پیاده روها هم اظهار گرد: قبول داریم به رغم اقدامات انجام شده اما هنوز مشکلات زیادی از جمله نابسامانی در پل های عابر پیادهف ترافیک سنگین شهری و اشغال پباده روهخا همچنان شهروندان را دچار مشکل کرده است اما پایه این مشکلات به زمان حال بر نمیگردد و چون اقدامات انجام شده از دوره های گذشته کمی با بی برنامگی در شهر اجرا شده دچار چنین معضلاتی شده ایم.

نادری بیان کرد: وجود دو. زیر گذر که در گذشته در شهر گرگان ایجاد شده نه فقط گره ترافیکی را باز نکرده که ان را سنگین تر کرده و برای رفع این مشکل بازگشایی نوار عبوری شهرک تالار به کاشانی و کوی طبیعت می تواند بخش زیادی از این معضل را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ساماندهی اشغال پیاده روها توسط دستفروشان و برخی کسبه نیر در دستور کار جدی قرار دارد اما رای ساماندهی دستفروشان ابتدا باید مکانی را برای ماندگاری انان در نظر بگیریم و سپس طرح جمع اوری را اغاز کنیم .
نادری در ادامه با اشاره به حضور ۹۵ موکب در خیابان اربعین گرگان، اظهار کرد: از ۱۰ شهریور موکب در خیابان اربعین (خیابان شهید رجایی) برپا می‌شود و تلاش کردیم که از ظرفیت جوانان در این برنامه استفاده کنیم.

فرماندار گرگان گفت: در موکب اربعین گرگان ۹۵ موجب در نظر گرفته شده که ۶۰ مورد آن موکب پذیرایی و ۳۵ مورد آن موکب خدمت‌رسانی است و ۶ موکب نیز از روستاهای حاشیه گرگان در این مراسم حضور دارند.

وی با بیان اینکه ریانه ها پل ارتباطی قوی بین مردم و مسئولان هستند، بیان کرد: بدون شک رسانه ها با بیان مسائل و مشکلات شهری و رساندن آنها به مسئولان که به نوعی مطالبات مردمی است ما را در رفع مشکلات یاری میکنند.

نادری افزود: در چند ماهی که آمدم مشکلات زیادی را پیشرو داشتیم و تلاش کردیم که اولویت را مشکلات مردم قرار دهیم و سعی کردیم انتصاباتی را در چارچوب شعار سال انجام دهیم و نخستین گام از ظرفیت یک چهره علمی در معاون توسعه و برنامه‌ریزی استفاده کردیم.

وی افزود: در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی در سطح شهر گرگان انجام شده و از دستگاه‌های متولی، شهرداری و تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره قدردانی می‌کنیم.

نادری افزود: با این همراهی جشن سه‌کیلومتری غدیر را که با استقبال شهروندان گرگانی روبه‌رو بود برگزار شد و تلاش کردیم از همه اقشار جامعه در این مراسم حضور داشته باشند.

فرماندار گرگان بیان گرد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم با شعار فساد ستیزی و مقابله با فساد بخصوص در دستگاه های اجرائی و خدمات رسان وارد میدان شده اند لذا اقدمات قضائی مسئولان قضای استان در بحث برخورد با چنین افرادی نشان داد که دولت بر وعده های خود پایبند است و از هیچ تلاشی برای برخورد با مفاسد اقتصادی کوتاهی نمی کند.

وی افزود: امروز طرح های افتتاح شده و یا قابل اجرا در دولت سیزدهم نشان میدهد که این دولت و مدیران زیر مجموعه آن با وجود اعمال تحریم های ظالمانه از سوی دولتهای متخاصم ، تا چه اندازه به توسعه اقتصادی و رفع محرومیت ها پایبند هستند.

  7 شهریور 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69847
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام