رییس انجمن تولید کنندگان. کمباین، تراکتور و ادوات کشاورزی:
نمایشگاهها از مرکز مبادلات تجاری دور شده اند

 رییس انجمن تولید کنندگان. کمباین، تراکتور و ادوات کشاورزی کشور گفت: افزایش قیمت تولید و کم توانایی متقاضیان برای خرید، نمایشگاهها از مرکز مبادلات تجاری دور کرده است.

حمید رضا نامی در حاشیه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات و ادوات کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گلستان فردا، اظهار کرد: کشاورزان به رغم تلاش فراوان و فقدان حمایتهای ویژه برای خرید تضمینی از جمله پرداخت مبلغ خرید محصولات، توانی برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی جدید ندارند.

وی افزود: کشاورزان آن قدر در بازار بدهی دارند که دیگر سرمایه ای برای خرید تجهیزات کشاورزی ندارند و فاصله بین صنعتگر و کشاورز به دلیل نوسان بیش از حد قیمتها به شدت افزایش یافته است.

نامی گفت: بخش تولید صنایع ماشین آلات و ادوات کشاورزی با چالش جدی روبرو شده است و به دلیل نوسان قیمت، افزایش مواد اولیه و کاعش تقاضا، بخش تولید ماشین الات، شاهد خروج صنعت تولید ادوات و تجهیزات کشاورزی از عرصه تولید هستیم.

وی افزود: قیمت محصولی که کشاورز را از زمین برداشت میکند تناسبی با قیمت های افسارگسیخته ادوات و ماشین الات کشاورزی ندارد.

نامی افزود: شرایط کشور می طلبد که اقداماتی که مردم را ناراضی کرده کمتر شود.

وی ادامه داد: موضوع احقاق حقوق کشاورزان زیاد اولویت قرار نمیگیرد و از سال 99 تا امروز اعتباری برای خرید ماشین الات فارغ از کمباین داده نشده است.

نامی افزود: سال گذشته هم گفته شد 5هزار میلیارد تومان برای ردیف اعتباری مکانیزاسیون پرداخت می شود که اجرایی نشد و باید در نیمه دوم امسال باید 5هزار میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون پرداخت شود که نشد.

وی گفت: نمی توان بر روی اعدادی که روی کاغذ می آید حساب کرد و ضرایبی که به عنوان مالیات از کشاورز تناسبی با قیمت ماشین آلات ندارد.

 

  5 مهر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69929
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام