پیش‌بینی برداشت شالی در گلستان ۳۰۰ هزار تُن است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان از پیش بینی تولید و برداشت ۳۰۰ هزار تُن شلتوک شالی در این استان خبر داد و گفت: درسال زراعی جاری کشاورزان این استان شمالی حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی خود را به زیرکشت این محصول بردند.

به گزارش گلستان فردا، علی اکبر مهقانی‌نوده اظهار کرد: از مجموع سطح زیرکشت شالی در گلستان ۱۵ هزار هکتار آن اراضی نسق، حدود پنج هزار هکتار در نوار ساحلی و اراضی ماندآبی بندرگز، ۴۰۵ هکتار خشکه کاری و بقیه به‌صورت غرقابی سنتی و بدون نسق هستند.

وی با اشاره به شروع فصل برداشت شالی از چند هفته قبل در گلستان، افزود: تاکنون ۵۰ درصد اراضی شالی این استان برداشت شده و بقیه هم تا اواخر مهرماه جاری یا اوایل آبان ماه امسال برداشت خواهد شد.

مهقانی نوده اضافه کرد: بیشتر ارقام کشت شده شالی در استان گلستان در بخش ارقام پرمحصول شامل فجر، ندا و شیرودی و در ارقام کیفی شامل طارم دُم سیاه است.

به گفته وی، امسال مجموع پیش بینی تولید و برداشت شالی در گلستان ۳۰۰ هزار تُن است.

آغاز برداشت شالی در گالیکش

با اینکه تاکنون نیمی از اراضی شالی گلستان برداشت شده است اما دروی این محصول در گالیکش از امروز سه‌شنبه آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی گالیکش در این خصوص به ایرنا گفت: امسال و پس از برداشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا در این شهرستان، کشت شالی در سطح هزار و ۵۸۰ هکتار انجام شد.

علی وزیری افزود: از اراضی کشت شده شالی در گالیکش فقط ۱۶۰ هکتار آن نسق است که برداشت محصول از این اراضی در دهستان «نیلکوه» و رقم طارم دم سیاه آغاز شد.

به گفته وی، میانگین برداشت شالی در اراضی نسق گالیکش ۴.۵ تُن در هکتار است.

استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت و حدود ۶۷۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که ۶۵ هزار نفر از جمعیت و ۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی آن در شهرستان گالیکش واقع است.

  5 مهر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69931
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام