توسعه زیرساخت‌ها، اولویت دولت سیزدهم در گلستان است

زنگانه صادرات

استاندار گلستان گفت: توسعه زیرساخت‌ها و توجه به این بخش به دلیل عقب ماندگی‌های تاریخی، جزء اولویت‌های دولت سیزدهم در استان گلستان است.

به گزارش گلستان فردا، علی‌محمد زنگانه در دیدار با «محسن سیفی» سرپرست مدیرعاملی بانک صادرات ایران، اظهار کرد: 75 درصد جمعیت روستایی گلستان جزء پنج دهک کمتر برخوردار هستند. 

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان گلستان نزدیک به میانه کشور است اما سرانه درآمدی مردم استان گلستان نصف میانگین کشوری است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا استان گلستان را از این شرایط خارج کنیم. 
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان برای هر شهرستان دو پروژه راهبردی و اساسی مشخص و جزء مصوبات سفر قرار دهیم. 
زنگانه تاکید کرد: یکی از مزیت‌های استان گلستان توسعه صنایع تبدیلی است و می‌توان در استان گلستان با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری، اقدامات بزرگی را انجام داد. 
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود در استان گلستان سال‌ها است که دیده نشده و تمام تلاش ما در دولت سیزدهم بر این بوده که از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود. 
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: نگاه ما در دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌ها در استان است و هرچه این زیرساخت‌ها با سرعت بیشتری توسعه یابد، سرعت پیشرفت گلستان نیز بیشتر خواهد شد. 
زنگانه با اشاره به اینکه در استان گلستان تمامی شهرهای استان به فیبر نوری مجهز شده است، گفت: توسعه هوشمند یکی از اهداف ما در این دولت در استان گلستان است و معتقدیم برای رسیدن به این هدف باید زیرساخت‌‌های تحول شکل گیرد. 
وی افزود: اجرای کامل این پروژه زمینه‌ساز تحقق تبدیل گلستان به یک استان هوشمند است. 
استاندار گلستان با اشاره به موفقیت جوانان گلستانی در عرصه‌های مختلف به ویژه میادین ورزشی بین‌المللی بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از رشته‌های ورزشی در استان گلستان یک مجموعه تخصصی برای آن رشته وجود ندارد و انتظار داریم مجموعه‌های بزرگ اقتصادی با ورود به این عرصه در استان زمینه گسترش پرورش استعدادهای ورزشی را فراهم کنند. 
زنگانه با اشاره به کسب موفقیت ارزشمند عادل مجللی و مهدی الفتی در مسابقات آسیایی هانگژو گفت: از این دست ورزشکاران در استان گلستان بسیار زیاد است و در صورت توجه بیشتر به این جوانان می‌توان قهرمانان بیشتری را به عرصه ملی و بین‌المللی معرفی کرد. 
وی در پایان از همراهی‌های بانک صادرات در به ثمر نشستن پروژه بزرگ پتروشیمی گلستان تقدیر کرد.
لازم به ذکر است در این جلسه برای ایجاد یک پروژه ائتلافی از محل مسئولیت های اجتماعی برای ساخت مرکز استعدادیابی ورزشی در استان گلستان توافق شد.
در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون هماهنگی امور عمرانی و همچنین مدیرکل اقتصادی و دارایی استان حضور داشتند.

 

  12 مهر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69947
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام