معاونت تشخیص و درمان دامپزشکی کشور :
گلستان جزو استانهای شاخص در تولید داروهای دام و طیور است

ویشه

معاونت تشخیص و درمان دامپزشکی کشور  گفت: گلستان در زمینه تولیدات دارویی و مکمل های دام و طیور و آبزیان نیز جزو نخستین های کشور شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، حسن ویشه صبح امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: گلستان از نظر تنوع محصولات کشاورزی و تولیدات دامی و طیوری از استان های شاخص کشور است که بهش زیادی از نیازهای بازارهای بزرگ کشور را تامین می کند.

وی افزود: این استان در زمینه تولیدات دارویی و مکمل های دام و طیور و آبزیان نیز جزو نخستین های کشور شناخته شده است.

ویشه گفت: دامپزشکی اختیاری برای  ممانعت از ورود برخی مکمل ها و داروها را ندارد اما می تواند پیشنهاد دهنده در این حوزه باشد.

وی افزود: گلستان دارای شرکتهای بزرگ تولیدی است که توانسته آمد بازارهای جهانی را کسب کنند.

ویشه بیان کرد: تلاش میکنیم پیگیر صادرات تولیدات دارویی استان در بخش طیور به دیگر کشورها باشیم اما تفویض اختیار این صادرات از تهران به گلستان نیازمند اجرای پروسه های اداری است و از سوی دیگر ممکن است کشورهای خارجی به دلیل این تفویض اختیار اعتماد کمتری به خرید داشته باشند.

 

  20 مهر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69976
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام