رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان:
گذشت و صلح باید در جامعه نهادینه شود

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: باید ایثار، گذشت ، صلح و همزیستی مسالمت آمیز  به عنوان یکی از مولفه های مترقی احیای حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی طالع زاری امروز در نخستین خمایش حقوق شهروندی و تکریم حقوق ایثارگران که با حضور بزرگی معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید کشور، دکتر «حیدر آسیابی» رئیس کل دادگستری استان گلستان و برخی از مقامات استانی برگزار شد ، اظهار کرد: جلی فرهنگ ایثار، رمز موفقیت ایران در دوران دفاع مقدس بود اما در حال حاضر که الحمدالله کشور در صلح و امنیت قرار دارد باید به دنبال شناسایی مفهوم جدیدی از ایثار در زمان صلح در جامعه باشیم.

وی افزود: امروز جامعه درگیر اختلافات عدیده افراد و عدم وجود گذشت در روابط خانوادگی، مالی، حرفه ای و اداری است و شیوع اختلافات سبب افزایش تعداد پرونده ها و کاهش کارآمدی نظام قضایی است و حلقه مفقوده نظام اجتماعی و فرهنگی ما در حال حاضر عدم وجود گذشت در مناسبات مذکور می باشد.

طالع زاری افزود: گذشت به عنوان مفهوم جدیدی از ایثار در زمان صلح باید شناسایی شود و همه نخبگان و فعالان اجتماعی باید در جهت اصلاح ذات البین و مدیریت اختلافات در جامعه گام برداشته و ایثار و گذشت و صلح و همزیستی مسالمت آمیز را به عنوان یکی از مولفه های مترقی احیای حقوق شهروندی در جامعه نهادینه نمایند.

وی تأکید کرد: توسل به روش های رسمی حل و فصل اختلافات و دادگستری، باید آخرین راهبرد باشد اما متأسفانه به دلیل افول فرهنگ سازش و گذشت و عدم کارکرد نهادهای متولی و سازمان های مردم نهاد، همه اختلافات به دادگستری احاله می شود که این فرآیند سبب کندی روند احقاق حق در محاکم و کم اثر شدن روند دادرسی عادلانه گردیده است.

گفتنی است ، در این همایش، معاون سازمان بنیاد شهید کشور و رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز به ایراد سخن پرداختند.

 

  8 آبان 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70005
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام