در یک ماه گذشته؛
۳ خانواده داغدار از قصاص قاتل عزیزانشان گذشتند

به همت شورای حل اختلاف شهرستان گنبد ۳ نفر از محکومین به قصاص نفس طی یک ماه گذشته از چوبه دار رهایی یافتند.

به همت تلاش‌های اعضای شعبه ۱۱ صلحی شورای حل اختلاف گنبد کاووس استان گلستان و پس از برگزاری جلسات متوالی اولیاء دم ۳ مقتول از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام کردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان با اشاره به این سخن امام علی (ع) که عفو و گذشت سبب جلب رحمت الهی می‌شود، گفت: قطعا قصاص حق اولیا دم است، اما بخشش و گذشت نیکوتر است و لذتی که در گذشت است در انتقام نیست.

وی خاطرنشان کرد: در راستای فریضه صلح و سازش و اصلاح ذات البین عزم خود را جزم نمودیم تا ضمن نهادینه سازی این سنت الهی در جامعه، در راستای برقراری صلح و سازش اقدام کنیم که به یاری خداوند این مهم تا حدودی محقق شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان نتیجه صلح و سازش در جامعه را علاوه بر ایجاد امنیت روانی، اقتصادی، اجتماعی و قومی و قبیله‌ای موجب نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه دانست.

  9 دی 1397
بخش : گنبد کاووس / قضاییه
کد خبر: 60745
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام