رییس کمیته امداد کشور:
۵۴ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد به خودکفایی کامل رسیدند

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ هزار خانوار مددجوی این نهاد با اجرای طرح‌های تولیدی به توانمندی و خودکفایی کامل رسیده و از دایره حمایت خارج شدند.

به گزارش گلستان فردا، سیدمرتضی بختیاری امروز در جشن خودکفایی ۲ هزار و ۶۵۳ خانوار زیر پوشس کمیته امداد گلستان در گرگان، اظهار کرد: تا پایان سال هم حدود ۵۰ هزار خانوار دیگر به مرحله خودکفایی و استقلال کامل مالی و حمایتی خواهند رسید.

وی ادامه داد: با خودکفاشدن این خانوارها، دیگر به آنان مستمری پرداخت نمی‌شود اما ارائه مشاوره و پشتیبانی از این افراد کماکان ادامه خواهد یافت.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با قدردانی از نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه اشتغال خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد، گفت: از اواخر سال ۱۴۰۰ نشست شورای عالی اشتغال با حضور رییس جمهور برگزار می شود که در یکی از جلسات مصوب شد سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال برای افراد تحت حمایت و دهک‌های اول تا پنجم توسط کمیته امداد ایجاد اشتغال شود.

به گفته وی سال قبل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال به این نهاد اختصاص یافت که ۹۲ درصد آن جذب شد.

بختیاری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانوارهای واجد شرایط توسط این نهاد، افزود: رسیدن به این هدف مهم در اولویت قرار دارد.

وی همچنین از اختصاص ۳۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط مجلس شورای اسلامی برای جامعه هدف این نهاد در سال جاری قدردانی کرد.

  24 آبان 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70055
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام