استاندار گلستان در جلسه واگذاری اراضی تصرفی به روستاییان؛
اقدامات پیشگیرانه تصرف اراضی در روستاها ضروری است/ گره گشایی از کار ۱۵ هزار خانوار در ۳۰۲ روستای گلستان

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات همدلانه و فراقوه‌ای صورت گرفته در استان اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه در راستای تصرف اراضی در روستاها ضروریست و نظارت سختگیرانه دهیاران در تصرفات اراضی الزامی است.

به گزارش گلستان فردا، علی محمد زنگانه امروز در جلسه واگذاری اراضی تصرفی به خانوارهای ۳۰۰ روستای استان با حضور دکتر آسیابی رئیس کل دادگستری استان، دکتر اسپانلو دادستان مرکز استان و دکتر علیخانی رئیس سازمان بازرسی استان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، تصریح کرد: اقدام صورت گرفته پاسخ به نیازی مشروع است که البته باید پیشگیری اقدامات نامشروع در آینده صورت گیرد.

وی افزود: هدف ما گره گشایی از کار مردم است و خوشبختانه با نگاه همدلانه و فراقوه‌ای و بین بخشی و بر اساس مصوبه شورای حفظ بیت المال و شورای دستگاه‌های نظارتی این اقدام صورت پذیرفته است.
 استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم یادآور شد: این تصرفات در عرصه ۴۰۴ روستای استان بوده است که برنامه‌ریزی برای ۳۰۲ روستا صورت گرفته و در این اقدام اراضی تا ۵۰۰ متر شامل ۹۰ درصد تخفیف و اراضی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر شامل ۷۰ درصد تخفیف می‌شوند و البته رقم پرداختی آنان صرف طرح‌های هادی در روستا می‌گردد.
دکتر زنگانه ضمن تقدیر از اداره کل اطلاعات، دادستانی، دادگستری، بازرسی، دیوان محاسبات و تمام دستگاه‌هایی که نگاه پشتیبانی و حمایتی از مردم را دارند تصریح کرد: اقدامات بنیاد مسکن مثالی برای استفاده درست از فرصت‌ها در تعاملات بین بخشی، بین سازمانی، ملی و استانی محسوب می‌شود و حرکت همه ما باید به سمت اقدامات پیشگیرانه باشد و نباید اجازه دهیم تصرفات جدید و مشابهی صورت گیرد.
وی ادامه داد : مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای دستگاه‌های نظارتی با همکاری منابع طبیعی برای رفع چرخه معیوب است و این مصوبه شامل روستاهای ییلاقی و کوهستانی نمی‌شود.
وی ادامه داد: این مصوبه شامل اراضی ملی  قبل از تملک بنیاد مسکن می‌شود و تلاش داریم تا دهه فجر ۵۰ درصد واگذاری ها انجام شود و تا پایان سال گره کار تمامی ۱۵ هزار خانوار در ۳۰۰ روستا بازگشایی شود.

  8 آذر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70093
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام