مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس:
۱۰۰ روستای ساخته‌شده در اراضی ملی گنبدکاووس به مردم واگذار می‌شود

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: ۱۰۰ پارچه روستای این شهرستان مرزی با وسعت افزون بر هزار و ۲۰۰ هکتار که از چند دهه قبل تاکنون در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی ساخته شده است، با قیمت مصوب به مردم واگذار می‌شود.

به گزارش گلستان فردا، مرتضی صابری اظهار کرد: واگذاری این روستاها در راستای مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال و انفال و با تایید شورای نظارتی استان گلستان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه اراضی این روستاها پس از تغییر و تحول توسط ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل می‌شود اضافه کرد: این اداره براساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان اراضی تحویلی را با قیمت مصوب به روستاییان واگذار می‌کند.

صابری ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی گنبدکاووس در ۸۰ روستای این شهرستان تحویل بنیاد مسکن شده است.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس بیان کرد: بخشی از عرصه‌های تحویلی به بنیاد مسکن در ۸۰ روستا به تعداد ۶۰۰ قطعه زمین طبق ماده چهار قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن (طرح نهضت ملی مسکن) برای احداث مسکن افراد فاقد خانه اختصاص یافته است.

وی همچنین از فراهم شدن اعتبار مورد نیاز برای احداث و تعمیر مسکن در روستای سیل‌زده عباس آباد گنبدکاووس خبر داد و گفت: در جریان سیلاب آبان ماه امسال، ۲۴ واحد مسکونی این روستا دچار خسارت شد.

صابری افزود: از منازل مسکونی آسیب دیده روستای عباس آباد گنبدکاووس، ۶ واحد نیاز به احداث دوباره و ۱۸ واحد هم نیاز به تعمیرات دارند.

وی اضافه کرد: سقف تسهیلات پیش بینی شده از منابع استانی برای احداث واحدهای آسیب دیده ۲ میلیارد ریال و برای تعمیر خانه‌ها نیز ۳۰۰ میلیون ریال است که مراحل تشکیل پرونده آسیب دیدگان و معرفی آنها به بانک‌های عامل در حال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس ادامه داد: میزان کمک بلاعوض به اهالی این روستا و دیگر روستاهای سیل‌زده شرق گلستان که باید در هیات وزیران تصویب شود، اعلام نشده است.

صابری گفت: در صورت ابلاغ افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، این تسهیلات شامل اهالی روستای عباس آباد گنبدکاووس هم خواهد شد.

  6 آذر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70084
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام