معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:
تحولات اقتصادی و تجاری در اینچه‌برون قابل توجه است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: من به استاندار گلستان تبریک عرض می‌کنم، تحولاتی که در اینچه‌برون انجام شده با یک جهش قابل توجه همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، مهدی صفری در دیدار با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: تمرکز دولت سیزدهم ترمیم مسیرهای سیاسی و اقتصادی است که در گذشته دچار خدشه شده بود.
وی ادامه داد: ما معتقدیم منطقه گلستان و اینچه‌برون یک منطقه استراتژیک و با ظرفیت بالا است و می‌توان از این منطقه در راستای توسعه اقتصادی در کشور استفاده کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: من به استاندار گلستان تبریک عرض می‌کنم، تحولاتی که در اینچه‌برون انجام شده با یک جهش قابل توجه همراه بوده است.
صفری گفت: برنامه ما ترانزیت 100 میلیون تن بار از طریق ایران است که باید حداقل 40 میلیون تن آن از گلستان و منطقه اینچه‌برون و سرخس صورت گیرد.
وی با اشاره به توسعه ترددهای کامیونی از صفر به روزانه 150 کامیون از مرز اینچه‌برون تصریح کرد: در تلاش هستیم این عدد را به روزانه 500 کامیون برسانیم.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما در تلاشیم مسائل ترددهای مسافری را هم هرچه سریعتر مرتفع کنیم.
صفری بیان کرد: ترکمنستان کشور دوست و همسایه ما است و ما با ترکمنستان خویشاوندیم و در یک تعامل دو طرفه در تلاشیم تا مسائل حل شده و روابط تجاری، مسافری و اقتصادی در دو کشور توسعه یابد.
وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های تولید در کشور و جذب بازار خارجی یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است و معتقدیم تولیدکنندگان ما در زمینه‌های مختلف توانایی جذب بازارهای خارجی را دارند.

  10 آذر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70100
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام