استاندار گلستان خبر داد:
امضای سند یادداشت تفاهم با کشور ترکمنستان


استاندار گلستان گفت: با توجه به دیپلماسی فعال اقتصادی دولت سیزدهم، سند یادداشت تفاهم با کشور ترکمنستان در حضور رئیس جمهور دو کشور و سفیر ترکمنستان و بنده امضا شد.

به گزارش گلستان فردا، علی محمد زنگانه در سفر به ترکمنستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم توسعه روابط و تعامل با کشورهای منطقه بخصوص کشورهای همسایه است که با توجه به دیپلماسی فعال اقتصادی دولت سیزدهم، سند یادداشت تفاهم با کشور ترکمنستان در حضور رئیس جمهور دو کشور و سفیر ترکمنستان و بنده امضا شد.

وی افزود: به دنبال امضای این سند، هیئت بلندپایه‌ای از استان در کشور ترکمنستان به ویژه استان بالکان حضور یافتند که در آنجا محورهای ذیل سند یادداشت تفاهم بررسی شد.

زنکاه گفت: در این تفاهمنامه مقرر شد که راه‌اندازی کریدور شمال به جنوب، تسهیل صدور روادید بین ایران و ترکمنستان از مرز اینچه برون، بازسازی و احداث جاده جدید اینچه برون به بندر ترکمن باشی، راه‌اندازی بازارچه مشترک در اینچه برون و حسن قلی در دستور کار قرار بگیرد.

  5 مهر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69933
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام