مدیرعامل شرکت گاز گلستان:
گلستان ۹۵۰ روستای دارای قابلیت گازرسانی دارد

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت:گلستان ۹۵۰ روستای دارای قابلیت گازرسانی دارد که تاکنون به ۹۴۰ روستا گاز طبیعی رسیده که گازرسانی به ۱۰ روستای باقیمانده تا پایان امسال انجام خواهد شد.

یه  گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی طالبی روز سه‌شنبه در نشست خبری ویژه سفر دوم رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر دور اول رییس جمهور به استان در بخش مسوولیت اجتماعی این شرکت، کمک به هزینه لوله‌کشی گاز منازل افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و نیازمندان بود که ۱۵۰ درصد این مصوبه محقق شد.

وی افزود: مصوبه هیات دولت در این زمینه، کمک ۵۰ میلیاردی شرکت گاز بود که در ۲ سال اخیر ۷۵ میلیارد ریال در این بخش هزینه شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مصوبات مربوط به شرکت گاز گلستان در سفر اول رییس جمهور، گازرسانی به ۱۹ روستا بود که همه آنها را سال گذشته به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: گلستان ۹۵۰ روستای دارای قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون به ۹۴۰ روستا گاز طبیعی رسیده که گازرسانی به ۱۰ روستای باقیمانده تا پایان امسال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: در سفر دوم رییس جمهور به استان ایستگاه تغییر فشار ۴۰ اینچی و افزایش ظرفیت این ایستگاه در بصیرآباد از توابع شهرستان آق‌قلا با مجموع اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

طالبی ادامه داد: ظرفیت این ایستگاه فشار اکنون ۵۰ هزار مترمکعب بر ساعت است که به ۱۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت خواهد رسید.

وی یادآور شد: همچنین در سفر دوم رییس جمهور عملیات اتصال خطوط فشار متوسط شهرهای مختلف استان به ویژه در نواحی شمال، مرکز و غرب گلستان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در راستای مدیریت بهینه مصرف، تعمیر و بررسی وضعیت موتورخانه‌های منازل به صورت رایگان در انجام خواهد شد که در این راستا سال گذشته بهینه سازی ۳۰۰ مدرسه و ۴۰۰ واحد مسکونی انجام شد که نتیجه آن صرفه‌جویی یک میلیون مترمکعب گاز بود.

طالبی با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از گاز به خصوص در فصل سرما گفت: میزان مصرف ماهانه حدود ۶ درصد مشترکان خانگی گلستان بیش از هزار مترمکعب است که این افراد مشمول افزایش قیمت تعرفه خواهند شد.

وی اظهار کرد: یکی از طرح‌های مدیریت مصرف، تعویض بخاری‌های گازسوز غیراستاندارد است که در راستای اجرای این طرح ملی، سهمیه گلستان واگذاری حدود ۱۰۰ هزار بخاری استاندارد است.

  21 آذر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70135
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام