استاندار گلستان:
زنجیره های ارزش استان ۸۵ درصد تولید ناخالص گلستان را تشکیل می دهند

استاندار 56

استاندار گلستان گفت:  ۲۱ زنجیره ارزش در سطح استان گلستان شناسایی شده است، که این زنجیره‌های ارزش بالغ بر ۸۵ درصد تولید ناخالص را در استان دارا هستند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی محمد زنگانه شامگاه پنجشنبه در نشست توسعه زنجیره های ارزش با حضور فعالان اقتصادی و شورای اداری استان گلستان که با حضور رئیس جمهور و هییت وزیران برگزار شد، اظهار کرد:

۲۱ زنجیره ارزش در سطح استان گلستان شناسایی شده است، اظهار کرد: این زنجیره‌های ارزش بالغ بر ۸۵ درصد تولید ناخالص را در استان دارا هستند.

وی با بیان اینکه سهم استان ما حدود یک درصد تولید ناخالص کشور است، افزود : توسعه زنجیره های ارزش و راهبردی استان ذیل سند راهبردی پیشرفت گلستان و منطبق بر استاد بخشی ۳۰ گانه به نام‌تجمر اصلی ترین راهبرد ماست.
ستاندار گلستان با تاکید بر اینکه یک برنامه ۵ ساله برای تقویت و توسعه این زنجیره ها داریم، خاطرنشان کرد: سهم ما در زنجیره ارزش طیور ۱۱ درصد اما سهم ارزش افزوده حدود ۳ درصد است که در چندین بخش دیگر هم همین مساله وجود دارد که باید توسعه یابد.
دکتر زنگانه با اشاره به اینکه رئیس جمهور محترم در شورای اداری قبلی جمله فرمودند مبنی بر اینکه "کنار دریا و تشنه؟" که این جمله در فضای حقیقی و مجازی در سطحی بالا منتشر شد، تصریح کرد: ما همه کارها را برای شیرین سازی آب دریا انجام دادیم اما فقط منتظر تخصیص اعتبار برای خرید تضمینی هستیم.
وی با درخواست از آیت الله رئیسی تأکید کرد: خواسته ما این است که دولت محترم برای مناطق آزاد هفت گانه مصوب اعتبارات زیرساختی را در نظر گرفته و تخصیص دهند.

 

  1 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70167
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام