گنبدکاووس پیشتاز شکستن هرم پیری جمعیت گلستان است

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس گفت: امسال در مجموع ۲۳ هزار و ۱۲۱ مورد تولد در گلستان ثبت شد که این شهرستان با چهار هزار و ۶۵۵ مورد جایگاه نخست استان را در اختیار دارد.

به گزارش گلستان فردا، جلیل امانزاده  با تبریک هفته ثبت احوال اظهار کرد: روند صعودی آمار ولادت‌های ثبت شده امسال گنبدکاووس همچنان ادامه دارد و در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی همچنین در کنار آمار تولد، آمار فوتی‌های ثبت شده امسال گنبدکاووس را هزار و ۳۳۹ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

امانزاده با اشاره به ثبت جایگاه دوم استانی گنبدی‌ها در ازدواج، افزود: همچنین امسال در گلستان ۱۱ هزار و ۸۳۶ مورد ازدواج ثبت شده که ۲ هزار و ۱۸۶ مورد آن در این شهرستان رخ داده است.

وی میانگین سن ازدواج در گنبدکاووس را ۲۷ سال اعلام کرد و گفت: روستاییان شهرستان با میانگین ۲۶ سال از جوانان شهری با ۲۸ سال جلو زدند.

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس ادامه داد: همچنین میانگین طول مدت ازدواج در جامعه شهری شهرستان ۱۰ سال و در جامعه روستایی هشت سال است.

وی گفت: ۶۵۲ مورد طلاق ۹ ماهه امسال در گنبدکاووس ثبت شده که در مقایسه با ۵۶۳ مورد مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات در دستگاه‌ها مبتنی بر نشانی ثبت شده در سامانه ثبت احوال است، بیان کرد: لازم است مردم برابر مقررات قانونی در صورت تغییر محل سکونت نسبت به ثبت آن ظرف مدت ۲۰ روز در پایگاه ثبت احوال کشور اقدام کنند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان در شرق این استان واقع است.

  4 دی 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70180
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام