مدیرکل گمرکات گلستان:
صادرات کالاهای غیرنفتی گلستان ۴۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات گلستان از صادرات حدود ۳۹۷ هزار و ۲۹۸ تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی این استان به ارزش تقریبی ۲۳۱ میلیون و ۴۳۰ هزار دلار از اول امسال تاکنون خبر داد و گفت: این میزان صادرات به لحاظ وزنی ۴۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۴۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش گلستان فردا، شهریار شهریاری  با ارسال گزارشی به نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس افزود: پُلی استایرن، تخم مرغ، پنیر، انواع لوله پروفیل و آهنی، یُد، خوارک آماده آبزیان، خرما، پسته فندقی و ورق نئوپان از عمده کالاهای صادراتی گلستان طی ۹ ماه گذشته بود.

وی بابیان اینکه کالاهای غیرنفتی گلستان در این مدت به ۲۵ کشور جهان صادر شده است، اضافه کرد: ترکمنستان، قزاقستان، عراق، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان، رومانی، روسیه، ارمنستان، افغانستان، قرقزیستان، لهستان، ترکیه و تاجیکستان از مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گلستان بوده اند.

شهریاری به حجم کالاهای وارداتی از طریق گمرکات گلستان از اول فروردین تا پایان آذرماه امسال نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت افزون بر ۵۸ هزار و ۳۶۵ تُن انواع کالا به ارزش ۱۱۵ میلیون و ۵۳۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شد که به لحاظ وزنی ۱۸۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۱۹۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان، روغن خام سویا، فوتس اویل، بخشی از تجهیزات خط تولید پلیمر اسیون، دیزل ژنراتور، سدیم سولفات، الیاف پنبه و پارچه را از عمده کالاهای وارداتی به گلستان طی ۹ ماه گذشته ذکر کرد و بیان داشت: این کالاها از ۲۵ کشور از جمله چین، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان، قزاقستان، هند، اسپانیا، روسیه، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، لهستان، بلژیک، تاجیکستان و امارات و از طریق مبادی گمرکی این استان وارد کشور شدند.

شهریاری همچنین در خصوص حجم و ارزش ترانزیت خارجی از گمرکات گلستان در ۹ ماه گذشته اظهارداشت: در این مدت هزار و ۹۹۷ فقره اظهارنامه به وزن تقریبی ۴۱ هزار تُن انواع کالا به ارزش ۲۲۷ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار از گمرک اینچه‌برون با عنوان ترانزیت خارجی انجام شد که از نظر وزنی ۳۳ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی، درآمد وصولی گمرکات گلستان در مدت اشاره شده امسال را حدود سه هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد ۱۸۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

  4 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70182
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام