مدیرکل گمرکات گلستان:
درآمد وصولی گمرکات استان ۱۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است

مدیرکل گمرکات گلستان درآمد وصولی گمرکات استان از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال را حدود یکهزار و ۲۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد که ۱۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سیدابراهیم حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، رومانی، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، روسیه و پاکستان به ترتیب ۱۰ کشور نخست مقصد کالاهای صارداتی این استان بود.

وی با اشاره به حجم واردات گمرکات گلستان در ۹ ماه گذشته، افزود: در این مدت افزون بر ۱۷ هزار و ۶۷۲ تن انواع کالا به ارزش ۳۳ میلیون و ۸۶ هزار و ۲۸۳ دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شد که به لحاظ وزنی ۲۳ درصد بیشتر و به لحاظ ارزش دلاری ۲۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

حسینی، روغن خام سویا، ژنراتور موتور گازی، انواع پارچه جین و متقال، دیزل ژنراتور، جو دامی و فوتس اویل را از عمده کالاهای وارداتی به گلستان از اول فروردین تا پایان آذرماه امسال برشمرد و اضافه کرد: این کالاها به ترتیب از ۱۶ کشور «ترکیه، ترکمنستان، چین، انگلستان، قزاقستان، هند، امارات، اسپانیا، ویتنام، آلمان، دانمارک، تاجیکستان، ایتالیا، ازبکستان، فلیپین و عراق» وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرکات گلستان اعلام کرد که از اول فروردین تا پایان آذرماه امسال حدود ۲۷۳ هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی از مبادی گمرکی این استان شمالی به ارزش ۱۶۳ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۲۹ دلار صادر شد که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی هشت درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود:  «پلی استایرن، پنیر، خرما، یُد، انواع لوله آهنی و پروفیلی، تخته فشرده، کشمش، مفتول مسی و رب گوجه فرنگی» به ترتیب ۱۰ کالاهای عمده صادراتی گلستان طی ۹ ماه امسال بود که به ۳۳ کشور جهان صادر شد.

  3 دی 1401
بخش : آق قلا / اقتصادی
کد خبر: 68352
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام