رییس کل دادگستری گلستان:
تفرقه افکنی های قومی و مذهبی برای کسب رأی جرم است

رییس کل دادگستری گلستان گفت: تفرقه افکنی های قومی و مذهبی برای کسب رأی جرم است با متخلفان برخورد می کنیم.

به گزراش گلستان فردا، حیدر آسیابی در دهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اظهار کرد: ایجاد شکاف‌های قومی و مذهبی جرم است و داوطلبان مراقب باشند به دنبال اختلاف افکنی های قومی و مذهبی برای کسب رأی نباشند.

وی از تشکیل کمیته رصد فضای مجازی انتخابات در استان خبر داد و افزود: این کمیته در دادسرای مرکز استان تشکیل شده است و فعالیت‌های تبلیغاتی یا اقدامات مجرمانه‌ای که بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد، رصد می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در نخستین گام فعالیت‌های این کمیته اقدامات پیشگیرانه است و در صورت تکرار تخلف، طبق قانون برخورد می‌کنیم.

آسیابی به داوطلبان توصیه کرد: از تخریب نامزدهای دیگر، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به ویژه در فضای مجازی خودداری کنند.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان هم در این جلسه بار دیگر تاکید کرد: هر گونه کمک در قالب امور خیریه از سوی داوطلبان و اعضای ستادهای آنان، تخلف انتخاباتی است.

بهمنی نژاد رئیس هیأت نظارت بر انتخابات گلستان هم گفت: مهلت ۵۰ روزه رسیدگی به صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهاردهم دی ماه به پایان می‌رسد و نتایج رسیدگی‌ها ۱۵ و ۱۶ دی از طریق فرمانداری به داوطلبین اعلام خواهد شد.

بهمنی نژاد از آغاز به کار ۱۶۰ نفر به عنوان ضابطین خاص جرایم انتخاباتی از بین ناظران شورای نگهبان در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این اقدام امسال برای نخستین بار اجرا می‌شود.

  4 دی 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70184
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام