اختصاص ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور به فرهنگ و هنر گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سفر دوم رییس جمهور به این استان برای حوزه فرهنگ و هنر برکات زیادی داشت که از جمله آن، اختصاص ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

به گزارش گلستان فردا، الهام‌ متین روز یکشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر، فعالان قرآنی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان اظهار کرد: این اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از ۱۱ پروژه، هزینه خواهد شد که از شروع ساخت برخی از این طرح‌ها بیش از یک دهه می‌گذرد.

وی بیان کرد: دولت علاوه بر این اعتبار، در سفر دوم به گلستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ۹۶۰ میلیارد ریال مصوب کرد که تلاش می‌کنیم با این اعتبار، جریان فرهنگی با رویکرد تقویت جبهه هنر و فرهنگ انقلابی ایجاد کنیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در این استان افزون بر هفت هزار هنرمند در شاخه‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند.

متین ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر گلستان مطالبات زیادی دارند که تلاش ما حمایت از هنرمندان در بخش‌های مختلف است که در این راستا امسال در قالب قرارگاه شهید آوینی از طرح‌های ابتکاری، جریان‌ساز، توانمندساز فرهنگی حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات ما راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در گرگان است، گفت: رایزنی‌ با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای راه‌اندازی این بازارچه انجام شده و امیدوارم با افتتاح این مرکز هنرمندان صنایع دستی به درآمدزایی رسیده و خودکفا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال پایدار، پرداخت تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر در دستور کار قرار گرفت ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ۱۳۵ فقره تسهیلات با اعتباری مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال به هنرمندان استان پرداخت شد.

متین خاطرنشان کرد: همچنین امسال برای نخستین بار سه فیلم کوتاه تولیدی هنرمندان گلستان به جشنواره فیلم کوتاه ایران راه پیدا کرد.

  17 دی 1402
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 70228
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام