مدیرکل راه و شهرسازی گلستان :
صدور ۲ هزار و ۹۲۳ فقره پروانه اشتغال به کار برای مهندسان گلستانی

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای شروع به کار سامانه سپامک تاکنون دو هزار و ۹۲۳ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی، برای مهندسین گلستانی صادر شده است.

به گزارش گلستان فردا، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: با توجه به راه اندازی سامانه سپامک توسط وزارت راه و شهرسازی، پروانه اشتغال به کار تمامی متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی، کاردانی، معماران تجربی و ... پذیرفته شده اند، به صورت الکترونیکی صادر شد.

ملک ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد این مجوزها از طریق سامانه سپامک متصل به درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت غیرحضوری صدور گردد.

وی افزود: در این راستا با توجه به تصویب هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارای، در حوزه راه و شهرسازی ۱۴ مجوز  در راستای صدور پروانه اشتغال به کار اعلام شده است.

ملک همچنین تصریح کرد: تاکنون دو هزار و ۹۲۳ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی ( سپامک)، برای مهندسین گلستانی صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از این تعداد دو هزار و ۳۸۵ فقره پروانه اشتغال مربوط به اشخاص حقیقی و ۳۸۸ فقره پروانه اشتغال به کار مربوط به شرکت های حقوقی، خدمات آزمایشگاهی و سازنده حقیقی و انبوه سازان است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ فقره پروانه برای کاردان های فنی ساختمان و ۹۸ فقره پروانه برای برای معماران تجربی صادر شد.

ملک همچنین گفت: گفتنی است بنابر دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر فرآیند تمدید، توسعه یا انحلال مجوز کسب و کارها از مسیری خارج از درگاه ملی مجوزها، و بر اساس روال سابق انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: لازم به ذکر است که ایجاد بستر لازم در سامانه سپامک برای شروع فرآیند تمدید، ارتقا و درج صلاحیت جدید پروانه اشتغال به کار  به صورت الکترونیکی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

  18 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70230
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام