عقد قرارداد نخستین پرداخت تسهیلات زنجیره ای روستایی در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از عقد قرارداد نخستین پرداخت تسهیلات زنجیره ای روستایی در استان خبرداد

به گزارش گلستان فردا،سید محمد حسینی  از آغاز معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد و اظهار کرد: این اتفاق از روز گذشته ۱۷ دی ماه در استان انجام شد که نخستین حلقه از متقاضیان دریافت این تسهیلات در کشور در استان گلستان و شهرستان آق قلا به صورت ضمانت زنجیره‌ای ۳ نفره موفق به عقد قرارداد بانکی در یکی از بانک‌ها شدند.

وی افزود: از مجموع ۹ بانکی که قرار است در استان در این بخش بنیاد مسکن را یاری کنند در حال حاضر دو بانک با هزار و ۵۰ فقره تسهیلات و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار آماده انجام کار هستند که مابقی بانک‌ها طی یک هفته آینده خدمات دهی خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با اشاره به اینکه این تسهیلات با کارمزد ۵ درصد با باز پرداخت ۲۰ ساله و ضمانت زنجیره‌ای به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: در زمان دریافت تسهیلات متقاضیان تا سه سال از انجام باز پرداخت معاف هستند و این اتفاق از سال چهارم رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در استان گلستان تأمین شده است، افزود: با همت همکاران بنیاد مسکن استان، دهیاران روستاها و همکاران شبکه بانکی، در استان گلستان ۱۲ هزار واحد مسکونی مقاوم از این محل در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی احداث می‌شود.

حسینی اظهار کرد: متقاضیانی که از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۱ با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی شروع به ساخت مسکن کردند اما کار ساخت به اتمام نرسیده است مشروط بر اینکه این متقاضیان فروش اقساطی بانک نکرده باشند برای تکمیل واحد تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به بانک معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: در استان گلستان حدود ۹ هزار متقاضی داریم که مشمول این شرایط می‌شوند.

  18 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70234
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام