مشاور اهل سنت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
تقویت گفتگوی قرآنی، زمینه‌ساز وحدت امت اسلامی است

مشاور اهل سنت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه مهاباد با تاکید بر ضرورت عمل به توصیه‌های دین برای اتحاد مسلمانان گفت: امت اسلامی از طریق تقویت فرهنگ گفتگوی قرآنی و دیپلماسی می‌توانند به وحدت برسند.

به گزارش گلستان فردا، ماموستا عبدالسلام امامی روز سه‌شنبه در همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در باز آفرینی تمدن اسلامی» در گرگان اظهار کرد: دین اسلام به یک طیف جغرافیایی و مردم خاصی تعلق ندارد بلکه تمدن جهان‌شمول و پاسخگوی سوالات همه دوران و عصرها است.

وی بیان کرد: باید فرهنگ گفتگو و قدرت تحمل همدیگر را داشته باشیم تا به وحدت اسلامی برسیم.

وی اظهارداشت: با وجود ۵۷ کشور اسلامی و جمعیت میلیاردی آن‌ها در جهان، در مسئله غزه به اتحاد نظر و انسجام موضع نرسیدیم و در این موضوع حرف مشترکی با یکدیگر نداریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان هم در این همایش گفت: وحدت نیاز ضروری امت اسلامی است و باید تلاش کنیم، این هدف بزرگ به عنوان یک فرهنگ مورد توجه کشورهای مسلمان قرار بگیرد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: تبیین این مهم، تکلیف فردی است و همه مکلف هستیم همانند ادای نماز به عنوان یک واجب عینی، ایجاد وحدت را هم مورد توجه جدی قرار دهیم.

وی یادآور شد: تمدن اسلامی با وحدت کشورهای مسلمان ایجاد خواهد شد و با رسیدن به آن می‌توانیم مقابل دشمنان که آرزویی جز نابودی این دین الهی ندارند ایستادگی کنیم.

نخستین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن اجتماعات جامعه المصطفی گرگان آغاز به کرد.

در این همایش ۲ روزه، اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته و علمی مذهاب امامیه، حنفی و شافعی و ۵۰ مهمان از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، تهران، قم و مازندران و علمای شیعه و سنی استان گلستان حضور دارند.

  19 دی 1402
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 70240
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام