مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان:
بیش از ۵۰ درصد کودکستان‌های نیازمند مقاوم سازی هستند

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: ساختمان بیش از ۵۰ درصد کودکستان‌های این استان به دلیل قدمت زیاد، نیازمند مقاوم‌سازی است و باید تمهیدات لازم برای مقاوم‌سازی این فضاهای آموزشی اندیشیده شود.

به گزارش گلستان فردا، وحید فراهی اظهار کرد: در ۲ سال اخیر پس از تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت، شیوه‌نامه‌ جدید فعالیت کودکستان‌های ابلاغ شده و براساس آن کودکستان‌های دولتی دارای استحکام بنا از اخذ مجوز استحکام بنا معاف شده و می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: براساس شیوه‌نامه جدید سازمان ملی تعلیم و تربیت، کودکستان‌های که تا هفتم بهمن ۱۳۹۹ مجوز فعالیت از اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس و یا ناظران سازمان نظام مهندسی دریافت کردند می‌توانند تا ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۵ به فعالیت خود در مکان فعلی ادامه دهند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان خاطرنشان کرد: با وجود این شیوه‌نامه به وظایف قانونی خود عمل می‌کنیم و با کودکستان‌های دارای ساختمان فاقد استحاکم بنا برخورد کرده و مراتب به مراجع ذی‌ربط اعلام خواهد شد.

فراهی از موسسان کودکستان‌هایی که در ساختمان‌های فاقد استحکام بنا فعالیت می‌کنند، خواست برای ساخت فضای آموزشی جدید و یا اجاره فضای مستحکم اقدام کنند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان اظهار کرد: با توجه به گلایه موسسان کودکستان‌ و مدارس غیردولتی مبنی بر نیاز به تسهیلات و نداشتن زمین، با کمک استانداری تمهیداتی برای حل این مشکل در استان اندیشیده شده و در صورت تحقق این مهم، معضل کودکستان‌ها و مدارس غیرانتفاعی فاقد استحکام بنا در گلستان تا ۲ سال آینده به حداقل می‌رسد.

  26 دی 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70261
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام