سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان:
دولت سیزدهم ۴۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر گلستان هزینه کرد

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی پایدار به ۴۰۰ خانوار عشایری استان هزینه شد که ۴۰ میلیارد ریال آن مربوط به دولت سیزدهم است.

به گزارش گلستان فردا، احمد پرتانی اظهار کرد: همچنین قول تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر از منابع سازمان امور عشایر برای ادامه اجرای طرح آبرسانی پایدار قره دام مراوه‌تپه برای سال ۱۴۰۲ داده شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۰ و ۴۰ درصدی طرح‌های آبرسانی پایدار گنبدکاووس و مراوه‌تپه گفت: تاکنون ۲ حلقه چاه آب برای تامین منابع آبی مورد نیاز جامعه عشایری در بخش داشلی‌برون گنبدکاووس و قره‌دام شهرستان مرزی مراوه‌تپه حفر شد و به مرحله آزمایش رسید و در کنار آن بخشی از ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان طول خطوط انتقال طرح آبرسانی به عشایر گنبدکاووس را ۱۰۰ کیلومتر و مراوه‌تپه را ۸۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۷ کیلومتر از این خطوط انتقال نصب شده و دهه فجر امسال نخستین برداشت آب آشامیدنی از این خط برای دسترسی ۱۱ خانوار عشایری در مراوه‌تپه آغاز می‌شود.

پرتانی ادامه داد: برای تکمیل طرح‌های آبرسانی به ۲۰۰ خانوار عشایری مراوه‌تپه و ۲۰۰ خانوار عشایری گنبدکاووس هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است که امیدواریم با تخصیص آن در دولت سیزدهم شاهد تحقق دسترسی بخش قابل توجهی از جامعه هدف به آب سالم و بهداشتی باشیم.

وی گفت: آبرسانی سیار به جامعه عشایری گلستان با ۱۱ دستگاه تانکر در حال انجام است.

  26 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70262
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام