مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان:
جایگاه سازمان همیاری در شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مهجور مانده است

رییس سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان گفت: این سازمان در بین دستگاه‌های اجرایی مهجور مانده و  هنوز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت‌های ما مطلع نیستند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علیرضا پرهان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها هنوز به جایگاه سازمان همیاری توجه نمی‌کنند، اظهار کرد: سازمان همیاری برای احداث پروژه تله‌کابین گرگان اعلام آمادگی کرده و حتی تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار هم امضا و به شهرداری ارسال شده اما هنوز در پیچ‌وخم‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان گرفتار شده و به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه سازمان همیاری برای جذب سرمایه‌گذار در ساخت هتل ناهارخوران گرگان نیز آمادگی دارد، افزود: عملیات اجرایی پروژه تله‌کابین گرگان به زودی آغاز

می‌شود و این دستاورد در نتیجه همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول رقم خورده است.

پرهان تاکید کرد: همچنین سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها برای اجرای پروژه ۹۶ واحدی طرح مسکن ملی آزادشهر، طراحی و احداث یک مرکز همایش در استان، ساماندهی اراضی محور کوی طبیعت نصرآباد آمادگی دارد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان از سهامداران و مدیران خواست سازمان همیاری‌ها را براساس قانون و اساسنامه در جذب سرمایه‌گذار به رسمیت بشناسند و گفت: شهرداری‌ها در تهیه بسته‌های استاندارد و علمی سرمایه‌گذاری موفق عمل نکرده و در بسیاری از مواقع سنتی رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما جذب سرمایه‌گذار و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای شهرداری‌های استان است، اظهار کرد: سازمان همیاری می‌تواند به عنوان محور جذب سرمایه‌گذار وارد عمل شود اما تاکنون این ظرفیت در اکثر شهرهای استان مغفول مانده است.

پرهان هدایت شهرداری‌ها به سمت خودکفایی و اهتمام در کاهش اتکای شهرداری‌ها به درآمدهای ناپایدار را از وظایف سازمان‌ همیاری‌ شهرداری‌ها برشمرد و افزود: سومین هدف سازمان همیاری‌ها افزایش توان مالی و فنی شهرداری‌ها است تا شهر به سمت توسعه‌یافتگی حرکت کند و به دنبال آن شهرداری‌ها به جایگاه سابق خود در حوزه فنی دست پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان، انجام عملیات پیمانکاری در تمامی کارهای ابنیه، تاسیسات، راه، مسکن و غیره را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: مشارکت در موضوعات مختلف از جمله راه و شهرسازی، راهداری، امور مختلف عمرانی و پل‌سازی، معدن، احداث کارخانجات تولیدی، صنعتی و معدنی و استحصال انواع مصالح معدنی به طور مستقیم در اساسنامه سازمان همیاری‌ها به طور رسمی عنوان شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما تامین ماشین‌آلات عمرانی، خدماتی و حمل‌ونقل تمامی شهرداری‌های گلستان است، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی خودروهای سبک و سنگین، تریلرها و کِشنده‌ها موردنیاز شهرداری‌های استان را تامین کردیم.

پرهان اقدام به راه‌اندازی نمایشگاه‌های بازرگانی و تخصصی مدیریت شهری، تهیه و نصب ماشین‌آلات سردخانه‌ای و کشتارگاهی، فعالیت در امور حمل‌ونقل و مسافر و بار و خدمات، خرید و فروش و واردات تجهیزات موردنیاز شهرداری‌ها و صادرات انواع کالاها، مشارکت در تاسیس و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی را از دیگر وظایف سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها اعلام کرد و افزود: رونق بازارچه مرزی و تجارت چمدانی به ارتقای میانگین درآمد خانوارهای استان کمک می‌کند و در این بین سازمان همیاری‌ می‌تواند به عنوان محور نقش‌آفرین باشد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان از راه‌اندازی کریدور مسافرتی به عتبات عالیات برای نخستین بار در گلستان خبر داد و گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با حج و زیارت منعقد شد که در راستای آن بیش از ۲۰۰ گلستانی در اربعین حسینی با وام قرض‌الحسنه به کربلای معلی اعزام شدند.

وی

با بیان اینکه بودجه امسال سازمان همیاری‌ شهرداری‌های گلستان هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است بیان کرد: پروژه مسکن مهر زیتون در سنوات گذشته توسط سازمان همیاری انجام شده و در زمان سیل آق‌قلا نیز اعتبارات این حوزه به سازمان همیاری شهرداری‌ها واگذار شده و این سازمان محور مدیریت انجام خدمات به مردم سیل‌زده آق‌قلا بود.

پرهان با بیان اینکه سازمان همیاری‌ شهرداری‌های گلستان در سه دوره پیاپی رتبه برتر آموزش دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را به دست آورد یادآور شد: آموزش دستگاه‌های اجرایی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها یکی از اقدامات این سازمان است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان به اقدامات این سازمان در اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: سازمان همیاری با تعیین مشاور متبحر و تهیه طرح توجیهی و طراحی‌های لازم، طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده را به مرحله‌ای رساند تا در شورای اقتصاد و کمیته ملی طبیعت‌گردی و ارزیابی زیست محیطی قابل طرح باشد.

وی تاکید کرد: در طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده، در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار گرفتیم تا با همت و همراهی جمعی، گره کور این طرح پس از چندین سال بلاتکلیفی و خاک خوردن به سرانجام برسد و روستای آشوراده دوباره به رسمیت شناخته شود.

  14 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70325
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام