بازارچه ساحلی بندرگز ویترینی برای نمایش بی عُرضگی

بازارچه ساحلی بندرگز از ۱۲ سال قبل با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شد و بر اساس توافق سرمایه گذار با شهرداری بندرگز، قرار بود این مجموعه پس از ۷ سال بهره برداری از سوی بخش خصوصی، به شهرداری واگذار شود.

 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ قرارداد بخش خصوصی با شهرداری در حالی منعقد شده بود که زمین احداث پروژه به صورت عرفی از ۲ دهه قبل در اختیار شهرداری بندرگز بوده و مالکیت آن از سال ۸۸ به سازمان مسکن و شهرسازی واگذار شده بود.

شهرداری معتقد است که ۷ سال مورد نظر تمام شده و این بازارچه که امروز می توان از آن به عنوان ویترینی برای نمایاندن سوء مدیریت و بی عرضگی مسئولان نام برد؛ بر اساس قرارداد، باید به شهرداری واگذار شود؛ اما سرمایه گذار می گوید؛ شهرداری مالک اصلی زمین نیست و از سوی دیگر، سودی از احداث این بازارچه به دست نیاورده است که بخواهد آن را رایگان واگذار کند.

در میانه کش و قوس های میان شهرداری و سرمایه گذار، حال و روز بازارچه تعریف چندانی ندارد و کسبه ای هم که به امید کسب روزی حلال و یا همان یک لقمه نان، عمر خود را در میان گرد و غبار بازارچه بی رونق سپری می کنند؛ تنها امیدشان به فرماندار است که پادرمیانی کند و به جنگ زرگری طرفین خاتمه دهد.

قصد قضاوت در خصوص اینکه حق با سرمایه گذار است یا شهرداری، نداریم؛ اما هر چه هست طرفین باید بدانند که با مدیریت نادرستی که از سالهای گذشته به ارث رسیده و هنوز هم ادامه دارد؛ طلایی ترین نقطه ساحل را به گند کشیده اند و به جای بهره گیری از این ظرفیت عظیم برای رونق اقتصادی، توسعه گردشگری و کسب آبروی برای شهر، جز بی آبرویی برای شهر باقی نگذاشته اند.

امیدوارم روزی برسد که بتوانیم به عقب برگردیم و ببینیم که عاملان عقب ماندگی شهر، هر یک به اندازه بی عرضگی خود محاکمه و مجازات می شوند.


اسماعیل البرزی

  14 بهمن 1397
بخش : بندرگز / اقتصادی
کد خبر: 61068
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام