۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی به عشایر گلستان پرداخت شد

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز و ترمیم گله با هدف پرواربندی به جامعه عشایری استان در پنج ماه اخیر پرداخت شد.

به گزارش گلستان فردا، احمد پرتانی اظهار کرد: ۱۰۶ نفر از جامعه عشایری گلستان ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ را برای ترمیم گله دریافت کردند که در نتیجه آن ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام به ظرفیت استان اضافه شد.

وی افزود: با توجه به نیاز مردم به گوشت و اهمیت نقش عشایر در این رابطه، به صورت ساختاری یک درصد از درآمد صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به جامعه کوچنده کشور پرداخت می‌شود.

سرپرست اداره کل امور عشایری گلستان ادامه داد: ۶۰ نفر از عشایر استان تاکنون موفق به دریافت تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز شدند که دستاورد آن پرواربندی هشت هزار و ۴۷۰ راس دام سبک است که از خرداد ماه وارد بازار می‌شود.

پرتانی گفت: امسال هم بر اساس سهمیه ابلاغی تسهیلات برای طرح‌های مرتبط با زنجیره تولید، گردشگری، صنایع دستی و گیاهان دارویی پرداخت خواهد شد.

وی اولویت سازمان امور عشایری را صیانت از پایداری اشتغال دانست و گفت: تلاش داریم عشایر با دریافت تسهیلات در بخش‌های مختلف با محوریت صنایع دستی و گردشگری بتوانند اشتغال پایدار برای خود و خانواده‌هایشان همراه با درآمد مناسب ایجاد کنند.

وی با مطلوب دانستن وضعیت مراتع، گفت: عشایر حاضر در مناطق قشلاقی استان فعلا مشکلی برای تامین علوفه دام‌های خود ندارند.

  1 اردیبهشت 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70504
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام