خروج کمباین و ادوات کشاورزی از گلستان ممنوع است

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان گفت: خروج کمباین و سایر ادوات کشاورزی مرتبط با برداشت گندم و جو تا رسیدن به میانگین برداشت ۸۵ درصدی کشتزارها از استان ممنوع است.

به گزارش گلستان فردا، مریم برزنونی اظهار کرد: گندم، بیشترین سطح زیرکشت محصولات پاییزه گلستان را تشکیل می‌دهد و میانگین پیشرفت برداشت این محصول از کشتزارها حدود ۷۵ درصد است اما برداشت در نوار شمالی استان از جمله گمیشان ۱۰۰ درصد و آق قلا و ترکمن ۹۲ درصد انجام شد.

وی ادامه داد: جهادکشاورزی گلستان برای مدیریت برداشت محصولات پاییزه و رفع نگرانی بهره‌برداران استان در تهیه کمباین، علاوه بر منع خروج این ماشین‌آلات به سمت سایر استان‌ها، کمباین‌ها را به نواحی جنوبی مانند گالیکش و مینودشت که در برداشت محصول عقب هستند، هدایت می‌کند.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان تاکید کرد: سختی در تامین کمباین مورد نیاز استان وجود ندارد.

برزنونی با اشاره به افزایش تولید ناشی از بارش مطلوب پاییز و زمستان سال گذشته گفت: کمباین برای برداشت هر هکتار گندم به زمانی در حدود یک تا ۱.۵ ساعت نیاز دارد ولی به سبب تولید خوب امسال، این زمان به ۲ تا ۲.۵ ساخت خواهد رسید.

وی در خصوص افزایش قیمت برداشت محصول از سوی کمباین‌داران، افزود: علاوه بر افزایش عملکرد در واحد سطح، در برخی کشتزارها خوشه‌ها به‌دلیل اثرپذیری از بارش‌ و تگرک، روی زمین خوابیده و در اثر آن برداشت محصول به زمان بیشتری نیاز دارد که دریافت دستمزد برداشت محصول از این گونه مزرعه به صورت توافقی است.

به گفته وی در شرایط عادی هر دستگاه کمباین می‌تواند روزانه ۱۰ هکتار محصول جمع‌آوری کند.

  20 خرداد 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70659
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام