معاون فنی اداره‌کل راه‌آهن شمال شرق ۲ مستقر در گلستان:
اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن گلستان

معاون فنی اداره‌کل راه‌آهن شمال شرق ۲ مستقر در گلستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه ریلی این استان اختصاص یافت.

به گزارش گلستان فردا، عیسی نصیری افزود: از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۳، افزون بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن کالا در حوزه راه‌آهن شمال شرق ۲ در گلستان حمل شد که عمده این جابه‌جایی از مرز ریلی اینچه‌برون انجام شده است.

وی با اشاره به انجام بیش از ۵۳ اقدام توسعه‌ای در راه‌آهن شمال شرق ۲ اضافه کرده بود: در دولت سیزدهم افزون بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی در ناوگان شمال شرق ۲ گلستان جابه‌جا شدند.

معاون فنی اداره‌کل راه‌آهن شمال شرق ۲ تهیه و نصب باکس‌های بتنی، حذف گذرگاه‌های غیرمسطح و افزایش ترانزیت ریلی در خصوص بارهای روسیه به سمت هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در گلستان برشمرد و تصریح کرد: همچنین افزایش ترانزیت ریلی چین به کشورهای اروپایی و حاشیه دریای خزر در دولت شهید جمهور برنامه‌ریزی شده و مذاکرات آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بازسازی بیش از ۱۶ کیلومتر خط ریلی قدیمی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه راه‌آهن شمال شرق ۲ بود، متذکر شد: این خطوط در طول ۶۰ سال گذشته فرسوده شده بودند که ۱۶ کیلومتر از مسیر ریلی بین سبزدشت و بندرترکمن بازسازی و خطوط جدید احداث شد.

نصیری گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی راه‌آهن به توسعه اینچه‌برون اختصاص پیدا کرده که برخی از پروژه‌های این بخش افتتاح شده و برخی دیگر از پروژه‌ها نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

  3 مرداد 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70753
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام