مشاور راهبردی استاندار گلستان:
ترانزیت کالا از خط ریلی اینچه برون راه‌گشای اتصال کریدور شمال - جنوب

مشاور راهبردی استاندار گلستان با اشاره به اقدام جهادی دولت سیزدهم در تحقق ترانزیت کالا از اینچه برون، گفت: این اقدام، پیگیری و عملیاتی شدن اتصال کریدور ریلی شمال - جنوب را از طریق اینچه‌برون استان گلستان شتاب خواهد داد.

به گزارش گلستان فردا، حمیدرضا دنکوب اظهار کرد:  امنیت در شرق خزر، وجود کشورهای آسیای میانه و از جمله انبار غلات در قزاقستان، اتصال به چین و تمایل روسیه به استفاده از ظرفیت ترانزیت کالا از شرق و استان گلستان از جمله مهم ترین مزایای اتصال کریدرو شمال - جنوب از طریق خط ریلی اینچه برون - گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود بوده و سرمایه‌گذاری را برای تقویت زیرساخت و توسعه ترانزیت کالا دوچندان می‌کند.

این استاد دانشگاه افزود: علاوه بر این، اکنون بنگلادش گرایش به استفاده از ظرفیت خط ریلی اینچه‌برون دارد تا نیاز کالا به ویژه موادغذایی مورد نیاز خود را تا ۲۰ میلیون تُن در سال از روسیه و قزاقستان تامین کند.

دنکوب تاکید کرد: با توجه به این ظرفیت منحصر به فرد خط ریلی اینچه‌برون، اتصال کریدور شمال - جنوب (اینچه‌برون - شاهرود) به عنوان " کلان پروژه اقتصادی " اولویت‌دار گلستان از سوی استاندار مورد توجه قرار گرفته و بر شتاب در اجرای آن تاکید می‌شود.

وی گفت: اکنون اتصال کریدور شمال به جنوب ( راه‌آهن اینچه برون به شاهرود و جنوب کشور ) از نیازهای مهم سرمایه‌گذاری برای گلستان است و این استان می‌تواند با حدود یک میلیارد یورو سرمایه گذاری، این کریدور شمال به جنوب را وصل کند و منطقه را به سمت جذب سرمایه گذاری شتاب دهد.

  27 شهریور 1401
بخش : بندرترکمن / اقتصادی
کد خبر: 67668
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام