مدیرکل راه و شهرسازی گلستان :
گلستان با مشکل تامین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن مواجه است

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت:  گلستان برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در بیش از ۹ شهر استان با مشکل تامین زمین مواجه است که دولت به دلیل مرغوبیت اراضی کشاورزی نه از طریق توافق و نه از طریق خرید نتوانسته زمین مورد نیاز را تامین کند، همچنین هفت شهر استان گلستان هم با مشکل کمبود زمین مواجه‌اند.

به گزارش گلستان فردا، سید محمد حسینی اظهار کرد: طبق قانون در طرح نهضت ملی مسکن نباید از اراضی کلاس یک و دو کشاورزی برای ساخت مسکن استفاده کرد که در صورت پایبندی به این بند قانونی، صرفا باید به اراضی شمال استان بسنده کنیم حال آنکه بسیاری از شهرها و روستاهای گلستان در نوار مرکزی و جنوبی استان واقع شدند.
وی افزود: براساس تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید، تولید مسکن در استفاده از اراضی درجه یک و دو محدودیت وجود دارد حال آنکه ۷۰ درصد شهرها و سکونتگاه‌های روستایی گلستان در اراضی مرغوب قرار دارند، مگر می‌شود یک شهروند به کوچ از شهر گرگان به نقطه‌ای دیگر با مرغوبیت اراضی درجه دو یا سه راضی شود؟

براساس تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید، تولید مسکن در استفاده از اراضی درجه یک و دو محدودیت وجود دارد حال آنکه ۷۰ درصد شهرها و سکونتگاه‌های روستایی گلستان در اراضی مرغوب قرار دارند، مگر می‌شود یک شهروند به کوچ از شهر گرگان به نقطه‌ای دیگر با مرغوبیت اراضی درجه دو یا سه راضی شود؟
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه بسیاری از بانک‌های استان گلستان در پرداخت تسهیلات مسکن متناسب با سهمیه ابلاغی خود پای کار نیامدند، تصریح کرد: بانک‌های خصوصی استان گلستان در بخش مسکن هیچ اقدامی انجام نداده و تنها چند بانک دولتی پای کار آمدند.

به گفته حسینی؛ در حال حاضر ۱۶ هزار واحد مسکونی در گلستان به پایان مرحله سفت‌کاری رسیده و اگر شبکه بانکی پای کار بیاید تا هفته دولت سه هزار واحد مسکونی دیگر نیز به مرحله افتتاح می‌رسد.

  27 مرداد 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70813
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام