مدیر عامل شرکت کانسار خزر گلستان:
هدف اصلی از ایجاد یک صنعت و بنگاه اقتصادی توسعه و اشتغال است

مدیر عامل شرکت تولید ید کانسار خزر گلستان گفت: کانسار خزر و شورابه ید گلستان دو شرکت صنعتی هستند که با اشتغالزایی ۱۵هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، بیرامی در نخستین نشست خبری اظهار کرد: مجوز تولید شرکت کانسار خزر ۴۰۰تن در سال است که بنا به محدودیت‌هایی زیست محیطی نزدیک به ۲۸۰تن امکان تولید داریم .

وی افزود: این شرکت ماده فرآوری شده را به ۸کشور جهان و از جمله متقاضیان داخلی صادر می کند اما با امکان تولید بیشتر توان صادراتی بیشتری خواهد داشت .

بیرامی گفت: این شرکت در حوزه دارو سازی نیز فعال شده و هم اکنون یک شرکت داروسازی با سرمایه گذاری اولیه ۱۰۰میلیارد تومان راه اندازی شده و نیاز ۴۵ شرکت داروسازی داخلی اعم از دامی و انسانی را تامین می کند که البته طرح توسعه آن نیز در دست اقدام است.

وی افزود: این شرکت با رعایت تمامی موارد زیست محیطی که هر ساله بران نیز نظارت می شود ، دارای ۱۲چاه تزریق می باشد.

بیرامی افزود: ید یکی از معادن مهم و سود آور استان است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی،افزایش سطح جی دی پی استان و کاهش بیکاری و ارزآوری برای استان و کشور دارد.

در ادامه این نشست تقوی،عضو هیات مدیره و پیشکسوت بخش صنعت اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲تا کنون که از زمان تاسیس این شرکت می گذرد تا کنون از هیچ منابع ارزی و ریالی بانکهای استان و‌کشور استفاده نکرده است.

وی افزود: این شرکت علاوه بر تولید ید که یکی از صنایع مهم کشور و استان به شمار می رود دارای یک شرکت داروسازی و تولید میگو است که البته در نظر داریم تولید میگو را تبدیل به زنجیره میگو کنیم .

تقوی ادامه داد: همچنین این شرکت درراستای اقدامات حمایتی از پروژه ها اقدام به خرید و نصب ۲نیروگاه تعداد ۱۰ دستگاه موتور دیزل ژنراتور با ۸مگاوات در شهرک صنعتی اترک و یک ۱۶مگاواتی در بندر ترکمن راه اندازی کرده است که هر دستگاه ژنراتور مبلغ ۱۵میلیارد تومان هزینه در بر داشته است .

وی افزود: این شرکت علاوه بر پرداخت مالیات ها و حق محیط زیستی سالانه مبلغ ۱۰۰میلیازد تومان هم به صندوق دولت در جهت تامین مالی پرداخت می کند.

تقوی بیان کرد: همچنین مدیر عامل این شرکت در جهت توسعه صنعت گردشگری در حوزه اجرای طرح گردشگری آشوراده نیز اعلام آمادگی کرده و در مناقصه نیز برنده شده است که نقش مهمی در توسعه بندر ترکمن و اشتغال دارد.

وی افزود: اینکه یک شرکت صنعتی و تولیدی علاوه بر اشتغال و ارزآوری نیز برای فعالیت های انجام شده در بخشهای مختلف به هیچ عنوان تا کنون از ارز های نیمایی و تسهیلات بانکی استفاده نکرده است.

به گفته تقوی ، تولید ید یکی از سخت ترین صنایع در کشور است که تمامی تجهیزات آن وارداتی با توجه به مشکلات تحریمی است.

  18 شهریور 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70868
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام